A látogatás első és egyben legfontosabb állomása Indonézia, amely
megközelítőleg 240 millió lakosával a világ negyedik legnagyobb országa. Az IT
szektor területén komoly fejlődést mutató ország kiemelkedő lehetőségeket
jelenthet a magyar vállalkozások számára a mobiltávközlés, rendszerintegráció,
tréning, oktatás, az outsourcing és az Internet területén. Az üzleti delegáció
többek között látogatást tesz a jakartai German Business Center-ben, az SGU
Egyetemen, továbbá megtekinti a SIGMA IT vállalat központját, és kötetlen
találkozón vesz részt az indonéz-német vegyesvállalatok képviselőivel.
A második úti cél Szingapúr, ahol a küldöttség egyebek között
informatikai szervezetekkel tárgyal, hiszen itt működik a világ egyik
legfejlettebb e-közigazgatási és e-kormányzati rendszere.
Malajzia - a delegáció utolsó állomása - az e-commerce, e-banking, a CRM
(customer relationship management), e-ticketing és a szélessávú hálózatok
működtetésében tartozik a legfejlettebb országok közé. Az e-kormányzat
fejlettsége világviszonylatban 30%, ehhez képest Malajzia eléri a 15%-ot, míg
Magyarország csupán 6%-os fejlettséggel bír. Hasznos a jó példa tanulmányozása,
hiszen az IVSZ legfontosabb feladatát a magyarországi információs társadalom
fejlesztésében látja, amelynek kitörési pontjai között kiemelt helyen
szerepelnek az e-szolgáltatások.
Az út során az IVSZ elnöke a helyi informatikai vállalkozásokat tömörítő szövetségek vezetőivel folytat tárgyalásokat - többek között Eddy Sugiri JBC társelnökkel és Datuk Amar Leo Moggie malájziai energetikai, hírközlési és multimédia miniszterrel -, amelyeknek célja az általános bemutatkozáson túl konkrét együttműködési lehetőségek realizálása.