A METRO csoport “Future Store" (vagyis a “jövő áruháza")
projektjével a kiskereskedelmi cégek között elsőként szeretné bevezetni az
RFID-technológia használatát, mégpedig a teljes folyamatláncon. A projekt a
tervek szerint 2004. novemberében indul; kezdetben 100 beszállító látja majd el
a megfelelő címkékkel a METRO tíz központi raktárába és 250 áruházába
szállítandó összes raklapot és konténert.
Az RFID rendszerintegrátoraként az IBM irányítja majd a
stratégiát, a tanácsadást, a gyakorlati kivitelezést és a bevezetést.
A rheinbergi áruházban az
RFID minden komponense egyetlen rugalmas központi rendszer-hubon keresztül
kommunikál, amelyet az IBM kifejezetten a METRO számára fejlesztett ki. Az
RFID-technológia már az elmúlt néhány hónap alatt igazolta a pozitív
várakozásokat a Future Store áruház ellátási láncának szolgálatában.