Az
akció már 1999-ben megkezdődött, amikor ilyen átjárókat épített ki egyes
távolsági szolgáltatók felé, majd a következő két évben a saját távolsági
hálózatait tette alkalmassá a csomagkapcsolt kommunikációra. Ezeket a
berendezéseket a Nortel szállította. Most sorra kerülnek a helyi
telefonközpontok, amennyiben ez a szó még egyáltalán helyénvaló, hiszen így
bármelyik előfizető bármelyik másikkal a beszédtől az adaton át a videóig
cserélhet tartalmat saját szolgáltatója hálózatán keresztül. A felhasználó
számára összemosódik a telefonálás és az Internet fogalma. Mivel ugyancsak
óriási fejlesztést hajtanak végre vezeték nélküli hálózatukon is, a két hálózat
közötti átjárás is, talán bizonyos sebességkorlátokkal, az univerzális hálózat
megvalósulását jelenti.
A
két cég, a megrendelő Verizon és a szállító Nortel, most egy 5 éves
szándéknyilatkozatot írt alá, amelyben első fázisként a nem teljes
szolgáltatásskálájú hálózatnak már 18 hónap múlva élnie kell. Sok részlet még
kidolgozásra vár, így egyik cég sem közölt üzleti adatokat, de egy Verizon
nyilatkozatból tudni lehet, hogy az első fázis ára elérheti a 2 milliárd
dollárt. Hogy az integrált hálózat mit jelent az USA-nak és példája nyomán a
világnak, arról bárki képet alkothat. Az üzlet viszont a Nortelnek szinte az
életet jelenti. Az utóbbi 3 évben veszteséget veszteségre halmozott. El kellett
bocsátania alkalmazottai 2/3-át, most 36.000 ezer embert foglalkoztat
világszerte, és mintegy tucat gyárat és irodát zárt be. Egy évvel ezelőtt a
részvényára 1 dollár alatt volt, és az a veszély fenyegette, hogy törlik a new
yorki tőzsdéről.
Az
új hálózat értéknövelt szolgáltatások tömegét, azonnali videokapcsolat,
videokonferencia, virtuális magánhálózat, egyesített adatbázisok, stb. is nyújthatja
a vállalati és magánelőfizetőknek. A korábban már elindított szélessávú Verizon
projekt "üvegszálat a felhasználóig" (Fiber to the Premises) szintén támogatja
a szoftveres konvergenciát.