Hamarosan vége a szenvedéseknek a szűkös próbafülkékben, ahol sietve, kínlódva és izzadva rángatjuk magunkra a kiválasztott ruhadarabokat, a Toshiba japán elektronikai cég ugyanis már dolgozik a "virtuális én" megalkotásán, "aki" helyettünk felpróbálja a ruhákat, úgy mozog ahogy mi magunk, és ezáltal megmutatja, hogy a kiválasztott ruhát érdemes-e megvásárolnunk, vagy sem.
Működnek
már hasonló szimulátorok Japánban, és más országokban is, amelyek megmutatják,
hogy miként áll nekünk egy új hajviselet, vagy smink. A Toshiba által most
kifejlesztendő, a vásárló arcvonásait és alakját, testi jellemzőit teljesen
leképező rendszer azonban nagy előrelépés azokhoz a megoldásokhoz képest -
mondta a Toshiba kutató csoportjának egyik tagja. A korábbi hasonló rendszerek
ugyanis statikusak, kétdimenziós, álló képet közvetítettek. Az új technikai
megoldás azonban rugalmas, három dimenziós, sokkal valósághűbb képet nyújt.
A
virtuális próbababa nem csak a bolti vásárlást könnyítheti meg, hanem bizonyos
átalakítással otthoni ruhapróbához is adaptálható. Várhatóan fellendíti az
online távvásárlásokat, hiszen a Toshiba által kifejlesztett megoldás
segítségével az online áruházakból kiválasztott terméket a vevő nyomban
"fel is próbálhatja".
A
Toshiba és az osakai Digitális Divat (Digital Fashion) nevű cég közös
vállalkozása elsősorban a férfiak, de számos nő számára megspórolja a számukra
időfecsérlésként megélt ruhapróbálás és -vásárlás okozta gyötrelmeket. Akadnak
persze nyilvánvalóan olyanok is - elsősorban a hölgyek között -, akik soha nem
mondanának le arról az élvezetről, hogy minél több ruhát felpróbáljanak.