A 2003-as év bebizonyította, hogy a
Microsoft Magyarország nemcsak kliens és kiszolgáló oldali termékeivel, hanem
üzleti megoldásaival is magas szintű szolgáltatást nyújt felhasználóinak. A
Microsoft Business Solutions ERP termékei iránti érdeklődés fokozatosan nőtt az
év folyamán, nyár óta pedig megduplázódott az ügyfelek számának növekedési
üteme; jelenleg havonta átlagosan négy új vállalattal bővül az ügyfélkör. A gyors
növekedés jelzi, hogy a magyar vállalatoknál nagy igény mutatkozik folyamataik
optimalizálására, és vállalatirányítási rendszereik kiépítését szívesen bízzák
a Microsoft Business Solutions-ra, illetve partnereire.
Az ügyfelek között vannak
nagykereskedelmi, élelmiszeripari, vegyipari vállalatok, szolgáltató cégek,
termelő vállalkozások, szállítmányozók, biztosítótársaságok, szállodák és egy
média cég is. Jellemző, hogy több országban jelenlévő ügyfelek is használják a
Microsoft Business Solutions termékeket, mint például a francia Dalkia hazai
leányvállalata, a Prometheus Kft. Cégcsoportok esetében a kisebb vállalatoknál
működő Navision kitűnően illeszkedhet a megtartani kívánt korábbi központi
rendszerhez, ezt példázza az ELZETT Sopron Felületkezelő Kft.-nél történt rendszerbevezetés
is. Több szervezet - mint például az Országos Betétbiztosítási Alap - a
korábbi, elavult rendszerét lecserélte le a Microsoft dinamikus ERP
megoldásaira.
Volument tekintve az új ügyfelek
mintegy 40%-a a közép/nagyvállalati ERP-t, az Axapta-t, 60%-a az ennél kisebb
méretű vállalatoknak optimális Navision-t választotta. Ezen belül mintegy 10%
Navision Standard felhasználó. A Navision rendszert használó ügyfelek
mindegyike megvásárolta a pénzügyi modult, és igen sokan választották a logisztikai
modult is. A termelésirányítási és CRM funkciókat pedig a megbízók egynegyede
igényelte. Az ERP csomagok saját CRM moduljainak viszonylag magas száma,
illetve a folyamatos érdeklődések azt mutatják, hogy az alkalmazás iránt igen
nagy az igény és fontos szempont az integráltság.
A skálázhatóság alapvető előny, ezt
mutatja, hogy az egész kis felhasználó számtól a komoly csoportmunkáig minden
előfordul. Az új ügyfelek között a legkisebb mindössze 2 felhasználóval
rendelkezik, míg a legnagyobbnál 50 user-es rendszert kellett kiépíteni.
Általánosságban véve elmondható, hogy a Navision Standard-et 2-8, a Navisiont
10-30, az Axaptát pedig 25-50 felhasználóval rendelkező ügyfelek igényelték.