PC-s üzletágának félévét értékelte a HP Magyarország

Kovács Attila, 2004. február 2. 16:59
Molnár Imre, a HP Magyarország Személyi Számítógépes üzletágának (PSG) igazgatója és munkatársai elemezték a cég 2003. második féléves PC-s eladásait a február 2-án Budapesten a Hotel Kempinskiben megtartott sajtótájékoztatón.

A cég az EMEA térségben és így természetesen Magyarországon is piacvezető mind az asztali, mind a noteszgépek területén. A notebookok forgalma 48,7 %-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest és 31,7%-kal piacvezető volt ebben a szegmensben. Európában minden ötödik, Magyarországon minden harmadik eladott noteszgép HP márkajelzést visel. Az asztali PC-k a HP részesedése 18,4 % volt. Összességében a múlt év folyamán a HP több mint 40 ezer PC-t és 20 ezernél is több notebook-ot értékesített hazánkban.

"A kimagasló eredmények elsősorban a következetes piaci fókusznak és a vállalatnál hosszú évek óta érvényesülő innovatív, a technológiai újdonságok iránt fogékony szemléletmódnak köszönhető" - mondta Molnár Imre.

A HP idén a mobil PC terén Magyarországon 60%-os növekedést vár, s az év végére bekövetkezhet, hogy a notebook gépek értékesítési volumene meghaladja az asztaliakét. A PDA-k (iPAC) terén a HP közel 50%-os részesedéssel rendelkezik a közép-európai régióban. A cég továbbra is számít erre a pacra is, és már készülnek az új változatú gépek.2004-ben a meghatározó technológiák között találni a Prescott processzort, a soros aaATA vezérlőt, illetve ilyen meghajtók megjelenését. A HP Magyarország fontos célja, hogy idén is megőrizze piacvezető státuszát, leginkább a kormányzatban és a nagyvállalati szektorban.

Ami az értékesítési csatornát illeti: a forgalom 65%-át hozó 40 Business Partner Select minősítésű partnerre és a közel száz Business Partner minősítésű partnercégre 2004-ben is számítanak. Az idei fő célok: a partnerek felkészítése az EU csatlakozásra, a partneri kör további szélesítése, a szakértelem mélyítése. Idén tovább folytatódik az ún. kompenzációs (motivációs) program további finomítása, a "Get More" jelszó továbbterjesztése a kis- és középvállalatok felé, a Smart Office keretrendszer kínálata. Rövidesen megjelenik az üzletág Európa Csomag nevű promóciója.