A cég az EMEA térségben és így természetesen Magyarországon is
piacvezető mind az asztali, mind a noteszgépek területén. A notebookok forgalma
48,7 %-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest és 31,7%-kal piacvezető
volt ebben a szegmensben. Európában minden ötödik, Magyarországon minden harmadik
eladott noteszgép HP márkajelzést visel. Az asztali PC-k a HP részesedése 18,4
% volt. Összességében a múlt év folyamán a HP több mint 40 ezer PC-t és 20
ezernél is több notebook-ot értékesített hazánkban.
"A kimagasló eredmények elsősorban a következetes piaci
fókusznak és a vállalatnál hosszú évek óta érvényesülő innovatív, a
technológiai újdonságok iránt fogékony szemléletmódnak köszönhető" - mondta
Molnár Imre.
A HP idén a mobil PC terén Magyarországon 60%-os növekedést
vár, s az év végére bekövetkezhet, hogy a notebook gépek értékesítési volumene
meghaladja az asztaliakét. A PDA-k (iPAC) terén a HP közel 50%-os részesedéssel
rendelkezik a közép-európai régióban. A cég továbbra is számít erre a pacra is,
és már készülnek az új változatú gépek.2004-ben a meghatározó technológiák
között találni a Prescott processzort, a soros aaATA vezérlőt, illetve ilyen
meghajtók megjelenését. A HP Magyarország fontos célja, hogy idén is megőrizze
piacvezető státuszát, leginkább a kormányzatban és a nagyvállalati szektorban.
Ami az értékesítési csatornát illeti: a forgalom 65%-át hozó
40 Business Partner Select minősítésű partnerre és a közel száz Business
Partner minősítésű partnercégre 2004-ben is számítanak. Az idei fő célok: a
partnerek felkészítése az EU csatlakozásra, a partneri kör további szélesítése,
a szakértelem mélyítése. Idén tovább folytatódik az ún. kompenzációs
(motivációs) program további finomítása, a "Get More" jelszó továbbterjesztése
a kis- és középvállalatok felé, a Smart Office keretrendszer kínálata.
Rövidesen megjelenik az üzletág Európa Csomag nevű promóciója.