A vállalat ezzel megkezdi áprilisban bejelentett hároméves fejlesztési tervének megvalósítását, a cél a háztartásokban megtalálható termékek forgalmának fellendítésével növelni a nyereségességet. A Sony szóvivője szerint a befektetés lehetővé teszi, hogy a jövőben a konkurenciától karakteresen elütő újdonságokkal jelenhessenek meg a piacon. A tervek magukba foglalják a Toshiba-val és az IBM-mel közösen kifejlesztett Cell kódnevű nagyteljesítményű processzor sorozatgyártásának beindítását is. A Cell az elemzők szerint a cég következő generációs játékkonzoljának központi egységeként szolgál majd, a Sony azonban általános megoldásnak szánja a processzort minden nagysebességű internetet használó otthoni eszköz számára. A harc a jövedelmező fogyasztói-elektronikai piac meghódításáért folyik, nem véletlen, hogy a nagy rivális Matsushita-Panasonic nemrég bejelentette, 1,2 millió dollárt költ például DVD-felvevőkben használható mikrochipek kifejlesztésére.