Érdemes - kissé rövidítve - szó szerint idézni Michael
Powell úr (amúgy zárójelben: a külügyminiszter öccse) közleményét:
"Fel vagyok
háborodva attól, amit láttam... Amerikaiak millióihoz hasonlóan, családom és én
is a tévé előtt gyűltünk össze ünnepelni. E helyett az ünnepet egy osztályon
aluli, durva és sajnálatos mutatvány árnyalta be. Nemzetünk gyermekei, szülői és
polgárai jobbat érdemelnek... Utasítottam a bizottságot, hogy kezdjen azonnali
vizsgálatot a tegnap esti közvetítéssel kapcsolatban. A vizsgálatunk alapos és
gyors lesz."
Hasonlóan rövid és
velős közleményt adott ki Kathleen Q. Abernathy, az FCC másik tagja és Paul
Tagliabue, az NFL (National Football League) tagja. Ami a fenti urak és
hölgyek ilyen felháborodását kiváltotta - és feltételezhetően még sokan és
sokat fognak írni az esetről - az nem volt más, mint hogy egy páros énekszám
végén, a szöveget illusztrálandó, Justin Timberlake átölelte majd nyílt színen
lemeztelenítette partnernője Janet Jackson keblét.
A Super Bowl Show
hatalmas médiaesemény és óriási üzlet a rendező MTV-nek és a közvetítő CBS-nek.
A finanszírozók közt van az AOL is, amelyik az eseménnyel kapcsolatos saját hálózati
műsorán például három, 10-10 másodperces hirdetésenként 10-10 millió dollárokat
kaszál. A mérések szerint az esemény közben bemutatott reklámok az átlagos
érdeklődés 5-6-szorosát élvezik.
Az NHL kijelentette,
hogy aligha fogja az MTV-re bízni a következő műsor rendezését. A CBS és az MTV
(mindkettő Viacom tulajdon) kétségbeesetten védekeznek. Azt állítják, hogy nem
tudtak előre az intermezzóról (ezt senki sem hiszi el nekik), és képmutatással
vádolják az NHL-t, amelyik, úgymond, 4 órás merevedést garantáló reklámokat
szúr be a közvetítéseibe.
Aki valószínűleg
profitált az ügyből, az Janet Jackson, régóta vágyván arra, hogy nemzeti
szexbálványnak kiáltsák ki, és mellékesen elterelhette a figyelmet Michael
testvérbátyja botránya révén a Jackson névhez tapadó ódiumról.