A Vatera piacterén
eddig 28.000 felhasználó regisztrálta magát (ez 87%-os növekedés egy év alatt)
s ez a szám a magyar internetezők mintegy 2%-át teszi ki. Nemzetközi példák azt
mutatják, hogy az összes internetezők 10-25%-a kapcsolódik be egy-egy licitbe.
Ez alapján a Vatera arra számít, hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat
regisztrálni kívánó internetezők száma.
Jelentősen nőtt
egyébként az előző évben a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó
forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi
termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók
háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek
értékesítése. Egyúttal rendkívül
sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki
finanszírozásból kikerült autók aukciója.
Csupor Erik, a Vatera (Hungary) Kft. ügyvezetője
szerint az online aukciók sikerének titka, hogy egyedi, máshol nem található
termékekre lehet licitálni, s kikiáltási áruk vonzóan alacsony. A magánemberek
így ki tudják kerülni a kereskedőket, az antikváriumokat, és az interneten
keresztül eladni a családi régiségeket vagy felszámolni a nagyra nőtt családi
könyvtárat. Az autók esetében pedig most először lehet magánszemélyeknek és
kereskedőknek olcsón, közvetítő nélkül hozzájutni a lízing-finanszírozásból
visszavett, alacsony kikiáltási árú autókhoz.
"A magyar Vatera
piacterének növekedése gyorsulni fog a 2004-es év során" - mondta Valner
Szabolcs, a Vatera kelet-európai igazgatója. "Előrejelzéseink szerint az éves forgalom
ebben az évben több, mint 300%-kal növekszik majd. Erre utal az erős januári
hónap is, amelynek 68 millió forintos forgalma az előző évi forgalom majdnem
negyedét tette ki."