Egyre kedveltebb az online aukció

forrás Prim Online, 2004. február 10. 12:20
A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu (www.vatera.hu) forgalma 2003-ban 240%-kal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Mindez 320%-os növekedést jelent az eladott termékek számát illetően.

A Vatera piacterén eddig 28.000 felhasználó regisztrálta magát (ez 87%-os növekedés egy év alatt) s ez a szám a magyar internetezők mintegy 2%-át teszi ki. Nemzetközi példák azt mutatják, hogy az összes internetezők 10-25%-a kapcsolódik be egy-egy licitbe. Ez alapján a Vatera arra számít, hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat regisztrálni kívánó internetezők száma.

Jelentősen nőtt egyébként az előző évben a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek értékesítése. Egyúttal rendkívül sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki finanszírozásból kikerült autók aukciója.

Csupor Erik, a Vatera (Hungary) Kft. ügyvezetője szerint az online aukciók sikerének titka, hogy egyedi, máshol nem található termékekre lehet licitálni, s kikiáltási áruk vonzóan alacsony. A magánemberek így ki tudják kerülni a kereskedőket, az antikváriumokat, és az interneten keresztül eladni a családi régiségeket vagy felszámolni a nagyra nőtt családi könyvtárat. Az autók esetében pedig most először lehet magánszemélyeknek és kereskedőknek olcsón, közvetítő nélkül hozzájutni a lízing-finanszírozásból visszavett, alacsony kikiáltási árú autókhoz.

"A magyar Vatera piacterének növekedése gyorsulni fog a 2004-es év során" - mondta Valner Szabolcs, a Vatera kelet-európai igazgatója. "Előrejelzéseink szerint az éves forgalom ebben az évben több, mint 300%-kal növekszik majd. Erre utal az erős januári hónap is, amelynek 68 millió forintos forgalma az előző évi forgalom majdnem negyedét tette ki."