E-intézményi megoldás a magyar piacon az XAPT Hungarytól

forrás Prim Online, 2004. február 11. 13:50
Az XAPT Hungary Kft., a Microsoft Axapta rendszerre épített integrált vállalatirányítási rendszerek egyik legnagyobb magyarországi és közép-európai megoldásszállítója a kereskedelem, termelés és szolgáltatás területén elért piacvezető pozíciója után további területek, a non-profit szektor meghódítását tűzte ki célul. Célkitűzése az államigazgatás, önkormányzatok, önkormányzati-, oktatási- és egészségügyi intézmények meghódítása a Microsoft Axapta és .NET alapokon felépített teljes körű e-Önkormányzati és e-Intézményi megoldással.

Az XAPT elektronikus irányítását megvalósító rendszere minden területre kiterjed: ügyintézés, gazdasági irányítás, lakossági szolgáltatások. A megoldás felöleli a centrális és decentrálalizált intézmények teljeskörű gazdasági tevékenységét, megvalósítja az irányított információáramlást. Átfogó megoldást nyújt a következő területeken: elektronikus ügyirat és dokumentumkezelés (EDH), teljes körű gazdasági adminisztráció, a digitális aláírás teljes körű alkalmazása, mind a belső és a lakossági kapcsolatok terén (eSign), Intranet a szakterületek összefogó koordinálására és Lakossági és Szolgáltató Portál.

Az Axapta rendszerre felépített elektronikus ügyirat- és dokumentumkezelő rendszer, amely a legújabb standard technológiára, az XML-re épül, teljes egységet alkot a Microsoft Office System 2003 programokkal, ezért sokkal könnyebben alkalmazható bármilyen piacon levő megoldásnál. Az elektronikus irányítási rendszer központi eleme a gazdasági rendszer rugalmas, felhasználóbarát technológiára épül, amely lehetővé teszi akár a legösszetettebb intézményi struktúrában történő alkalmazását is. A digitális aláírás alkalmazása a költségcsökkentés mellett, gyorsított ügymenetet tesz lehetővé, hatékonyan kihasználva az elektronikus alkalmazás nyújtotta előnyöket. Az Intranet megoldás lehetővé teszi az önkormányzatok komplex, több osztályból felépülő és különböző szakterületeket összefogó rendszereinek hatékony kiszolgálását, mivel az igazgatás különböző szolgáltatási területein a feladatok koordinálása és a magas színvonal fontos szerepet játszik. A Lakossági és Szolgáltató Portál segítséget nyújt az önkormányzatok lakossági szolgáltatási feladatainak ellátásában, amelyek közé tartozik a megfelelő tájékoztatás, tanácsadás, a lakosság és a vállalatok ügyintézésével kapcsolatos információk regisztrációja. A rendszer skálázhatósága révén alkalmas a kicsi, közepes és a legnagyobb önkormányzatok és intézmények igényeinek lefedésére és a lépcsőzetes bevezetésre.

Egy ilyen komplex megoldás kialakítása nemcsak egy rendszer bevezetése, hanem egy szervezeti projekt is, amely segít megvalósítani a 21. század önkormányzatát, hogy a versenyszférához hasonlóan letrejött szolgáltató orientált vállalkozások mellet megszülessen a Szolgáltató Önkormányzat.