Amerikában a kábeltársaságok
még mindig a nagy sebességű internetpiac 64%-át birtokolják, néhol akár 30%-os
lefedettség mellett. A telefontársaságok által kínált digitális internetkapcsolat
bár valamivel lassúbb, viszont lényegesen olcsóbb, mint a kábeles hozzáférés. A
DSL sikere pont abban rejlik, hogy hatékonyan kielégíti az "árérzékenyebb"
fogyasztók igényeit, akik közül sokakat át is tudott csábítani a
kábeltársaságoktól. Mind a telefontársaságok, mind a kábelcégek számára alapvető
fontosságú a nagy sebességű internet, mivel annak révén áttételesen egyéb
szolgáltatásaikat is könnyebben értékesíthetik. Szakértők szerint a kábel saját
sikerének áldozata, mivel a piac kezdeti gyors növekedési szakaszában olyan
mértékű dominanciára tett szert, amely után óhatatlanul valamelyes
térvesztésnek kell bekövetkeznie.
A kábeltársaságok most
különféle lépéseket próbálnak tenni piaci részesedésük fenntartására. Ezek közé
tartozik az árak leszállítása, kiegészítő szolgáltatások nyújtása, illetve
különböző szintű és árú szolgáltatási fajták kialakítása ("tiering"). Ez
utóbbinak a szolgáltatók mindezidáig ellenálltak, mivel a lassúbb kapcsolat
kialakítása és fenntartása nem jár komoly költségcsökkenéssel. Másrészt a
szomszédos Kanadában, ahol valamivel nagyobb a kábeles lefedettség, a "tiering"
bevett gyakorlat. Nem csoda, hogy az USA-ban is több kábelcég tervezi új,
olcsóbb internetkapcsolat értékesítését a közeljövőben.
Milkovits Gábor