A
Matsushita számításai szerint a PDP piac volumene 2,5 millióra emelkedik az
áprilissal kezdődő következő pénzügyi évben, 9 százalékkal nagyobbra a korábban
jelzett 2,3 milliónál, 67 százalékkal felülmúlva a folyó pénzügyi évben várható
1,5 milliós forgalmat.
Az
oszakai elektronikai konszern intenzív kapacitásnövelő beruházásokkal igyekszik
lépést tartani a rohamosan növekvő kereslettel. A 2006/07-es pénzügyi évig 90
milliárd jent tervez befektetni termelési kapacitásának ötszörösére, évi 2,4
milliósra való növelésébe. Ennek érdekében a tervezett negyedik üzemnek kétszer
akkora kapacitással kell majd rendelkeznie, mint az építés alatt álló,
áprilisban üzembe helyezendő harmadik üzemének. A negyedik üzem várhatóan
2006-ban kezdi a termelést.
A
Matsushita által gyártott 42 colos PDP lapképernyős tévékészülékek ára a
gyártás kezdete, 1997 óta az eredeti, 1,5 millió jenes árnak mintegy a felére
csökkent. A gázplazma technológiájú (PDP) képernyőké a 40 colnál nagyobb
képernyő-átmérőjű tévék piaca, mivel ekkora folyadékkristályos (LCD) képernyők gyártása
műszaki korlátokba ütközik.