Startol az IBM

, 1999. szeptember 4. 14:15
A napokban minden eddiginél nagyobb kampányba kezdett az IBM. A kék óriás partnereivel karöltve nem mást kíván elérni, mint elektronikus üzleti megoldásainak gyors elterjesztését.
Első alkalommal jelentkezik az IBM kulcsrakész, cégmérettől független e-business megoldásokkal, amelyekkel elsősorban a kis és közepes méretű vállalkozásokat szeretné célba venni. A hazánkban egyelőre szűznek számító területre - legyen szó akár a cégen belüli kommunikációról, akár a vevő-eladó kapcsolat megreformálásáról - ráférne az "elektronizálódás". Ezek elősegítését, illetve komplett rendszerek felépítését az IBM StarterPack 1, illetve 2 hivatott megoldani. A StarterPack 1 elsősorban azon vállalkozások számára lehet hasznos, amelyek célként tűzték ki az elektronikus levelezés és csoportmunka implementálását. Az ehhez szükséges szoftvert és hadvert az ügyfél egyaránt kézhez kapja (egy sárga Semsonite bőröndben), ráadásul most komoly kedvezményekkel. Az IBM Netfinity 3000-es szervert és a rendszer üzembe helyezéséhez szükséges alkalmazásokat is tartalmazó csomag ára mindössze 1 262 800 forint.

A külső szemlélődő számára ennél látványosabb eredménnyel jár a StarterPack 2 bevezetése. A csomag ugyanis lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalkozás akár már egy hónappal a vásárlás után megkezdje az értékesítést a weben, s ami talán még ennél is fontosabb, a rendszer az üzleti igények, illetve a vásárlóktól származó visszajelzések alapján rugalmasan bővíthető. Ezenfelül az IBM Net.Commerce alapú kereskedelmi webhely felállításában minősített "Business Parnterek" segítenek, vagyis nem egyszerű termékárusításról, hanem a tényleges megoldás létrehozásáról van szó, amibe a vállalati rendszerekkel történő integráció éppúgy beletartozik, mint a navigálás optimalizálása vagy a különböző elemzési módszerek megvitatása.

Egyébként augusztus végén induló kampánya keretében az IBM nem csak a hagyományos médiában - a tévében, a rádióban, a nyomtatott sajtóban - kívánja ismertté tenni "e-business csomagjait", hanem az interneten is, bannerhirdetések formájában. Az elkövetkező három hónapban tehát még a csapból is "e-business" folyik, vélhetően a monstre kampánynak ezúttal lesz (az internetezők körében is) kézzelfogható eredménye.