Online életstílus kutatás 2004
forrás Prim Online, 2004. február 26. 21:02
A 330 mintavételi ponton egyidejűleg zajló adatfelvétel során eddig
több mint 11 000 hazai internetező segítette válaszaival a hazai
internetes társadalom megismerését. A hazai internetezők válaszai
nemcsak az ügynökségeknek és haza online hirdetőknek nyújtanak
segítséget, hanem azon honlap tulajdonosoknak is, akik továbbra is
szeretnék látogatóikat ingyenes hírekkel, információkkal és
szórakoztató tartalommal ellátni.
A kutatócégek és a vizsgálatban résztvevő honlapok munkatársai ezúton is szeretnék megköszönni segítségüket azon internetezőknek, akik kitöltötték és az elkövetkező másfél hétben még kitöltik a VLR 2004 kutatás kérdőívét. A köszöneten túl az adatfelvétel lezárását és ellenőrzését követően a válaszadók között 500 000 Ft. értékű ajándékokat sorsolnak ki a kutatás készítői, illetve a kutatás lezárása után a főbb adatokat megismertetik az internetezőkkel.
Stratégiai megállapodás az online médiatervezőkkel
Az NRC Piackutató Kft. és a TGI Magyarország Kft. 2004-ben több éves stratégiai megállapodást kötött az OMD média-, és a Kirowski interaktív ügynökségekkel a VLR online életstílus kutatás adatainak a médiatervezést segítő információinak a felhasználására. Az együttműködés célja, hogy a hazai honlapok a VLR kutatássorozaton belül hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló, médiatervező és hirdető cégek munkatársait a legnépszerűbb hazai honlapok látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól.
Az online médiavásárlók segítségével összeállított kérdőívvel végzett felmérés összehasonlíthatóvá teszi a honlapok látogatóinak demográfiai összetételét, és választ ad arra is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez, milyen egyéb médiákat használnak a látogatók, illetve, hogy a vizsgált honlapok hol helyezkednek látogatói összetételük alapján a hazai internetes média mátrixban. A VLR 2004-es kutatás az eddigiektől eltérően már a "tegnapi" látogatottságot is méri, amely így pontosabb médiatervezést tesz lehetővé. A kutatatás eredményei 2004. március végétől elérhetők lesznek, amelyeket a TGI szoftverei segítségével médiatervezésre is kiválóan lehet majd használni.