A
változatosság gyönyörködtet, mondta egykor Cicero, azonban bonyodalmat is
szülhet - tehetnénk ma hozzá: Budapesten egy tucatnál is több taxitársaság
közül válogathatunk. Ebben kíván segítséget nyújtani a Mediacontact új
szolgáltatása, amely a városszerte egyre sűrűbben fellelhető, feltűnő és
egységes arculatú "drosztokat" a Pannon GSM innovatív kommunikációs
megoldásával fogta rugalmas, működőképes hálózatba. Ennek 1757-es számát tárcsázva
ugyanis nem egy adott társaságot, hanem egész egyszerűen egy autót hívhatnak az
ügyfelek - több értelemben is.
Az
egyelőre csak a Pannon GSM hálózatából, hívásonként mindössze 30 forintért
elérhető számon egy automata menürendszer jelentkezik. Telefonunk 1-es
gombjának segítségével a legközelebbi soron következő sofőrt kapcsolja a
rendszer, a 2-es gomb segítségével különleges igényeinket állíthatjuk be,
illetve előrendelést adhatunk le. Így néhány másodperc múlva már közvetlenül
azzal a taxissal beszélhetünk, aki értünk fog jönni.
A
rendszer másik, talán még vonzóbb szolgáltatása, hogy néhány gombnyomással
meghatározhatjuk, milyen gépkocsit szeretnénk: kombi, nemdohányzó vagy éppen
zöld taxit. Ekkor a rendszert működtető szoftver igényeink alapján választja ki
a paramétereknek megfelelő, legközelebbi szabad járművet, és annak a
mobiltelefonjára továbbítja a hívást. Az előrejelzések szerint várhatóan
mintegy 350 taxi fog ily módon elérhetővé válni az ügyfelek számára.
A Pannon GSM nem csak előre mutató, de biztonságos technológiai hátteret biztosít a hálózat működtetéséhez. Helyzetmeghatározó rendszere minden esetben védi a hívó fél személyes adatait, így bármilyen esetleges visszaélés kizárható. Több mint 90 évvel az első budapesti taxik megjelenése után minden feltétel adott ahhoz, hogy a személyszállítás ismét az legyen, ami egykor volt: bonyolult adminisztrációtól mentes, gyors, hatékony és személyes szolgáltatás, amely sem az utas, sem a sofőr idejét és energiáit nem rabolja feleslegesen