Ericsson: hívásirányítás-optimalizálás szolgáltatók között
Kovács Attila, 2004. március 3. 18:31
Az Ericsson Magyarország sajtótájékoztató keretében ma bemutatta az
általa kínált új Optimal Business Routing (OBR) programrendszert, amely
- globálisan értelmezve - a távközlési (vezetékes. illetve mobil)
szolgáltatók közötti hatékonyabb és gazdaságosabb hívásirányítást teszi
lehetővé.
Nagy Gergely, a cég üzlet tanácsadási ágazati igazgatója elmondta, az Ericssonhoz tartozó dán Telemate cég hat alapvető modulból (prefixer, selector, programmer, configurator, monitor, trader) álló szoftverét a hazai ügyfeleknek az Ericsson Magyarország fogalmazza.
Az OBR fő tulajdonságai: Oracle alapú, moduláris feépítésű, Unix és Windows változat egyaránt van, import/export Excel funkciók, személyre szabáshoz Java API-k, interfész a hálózatüzemeltető központhoz. Nagy szerint a szakmai bemutató aktualitását az adta, hogy mára már számos szereplővel bővült a hazai telekommunikációs piac, ugyanakkor a szabályozás, a megvalósult összekapcsolások száma és az összekapcsolási szerződések komplexitása most érett meg arra, hogy az OBR megoldás vezetékes-, illetve mobilszolgáltatók részére egyaránt érdekessé válhat. Az OBR teljes, integrált megoldást jelent a távközlési szolgáltatók kereskedői és üzemeltetési szakemberei számára.
A tájékoztatón az is elhangzott, hogy az Ericsson Magyarország már megkezdte a rendszer bevezetését és integrációját a PanTelnél, amely a magyar távközlési szolgáltatók közül elsőként választotta ezt a megoldást. A projekt keretében az Ericsson szakemberei a termékmagot a vevő igényeihez alakították, sőt, néhány PanTel-specifikus funkciót is kifejlesztettek. Emellett integrálták az összes olyan informatikai alkalmazással (pl. a számlázási rendszerrel, hálózati adatbázissal, hálózatminőség-figyelő rendszerrel stb.), amely bemeneti adatot szolgáltat, illetve az OBR által menedzselt adatokat a továbbiakban felhasználja. A rendszer nemzetközi referenciái között található a Telia, Edisontel, Bridgepoint és a WIND.
Az Ericsson megtérülés-becslési számításai szerint az OBR használatával a szolgáltatók 5-6%-os bevétel-növekedést és mintegy 5-5,5%-os költségcsökkenést érhetnek el.