Véget ért az első félév a Digitális Középiskolában. A hátrányos
helyzetű roma hallgatók egy farsangi rendezvény keretein belül
ismerhették meg a félév elején meghirdetett tanulmányi verseny
eredményeit. A projekt vezetői közölték, hogy több más megyében is
tervezik ennek a képzési formának a kiterjesztését.
A Földes Ferenc Gimnázium, a Miskolci Egyetem és az INNOCENTER Innovációs Központ Kht. konzorciumi együttműködésével, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium támogatásával folyik a képzés a Digitális Középiskolában a múlt év szeptemberétől. A tanév 264 tanulóval indult, közülük 213-an a roma tagozaton, 51-en a büntetés-végrehajtásin kezdték meg tanulmányaikat. A képzés négyéves, érettségivel zárul, az oktatás nagy része távoktatásos, számítógéppel támogatott, online digitális középiskolai képzés. A konzultációk, a tanárokkal való találkozások a megye kistérségi központjaiban levő középiskolákban folynak. A kezdeményezés a középfokú oktatásban nemzetközileg is újszerű.
A program sikeresnek tűnik, és már megvannak továbbfejlesztésére az elképzelések. Ezek része, hogy megyénkben a most 9. évfolyam folytatná tanulmányait - felmenő rendszerben -, és szeptemberben újabb 9. évfolyam indulna, továbbá, hogy három másik megyében is elindulna a képzés a 9. évfolyammal, másik háromban pedig megszerveznék a Digitális Általános Iskolát.
A március 2-i félévzáró farsangi összejövetelen Csepeli György, az IHM politikai államtitkára hirdette ki a tanulmányi verseny eredményét a Földes Ferenc Gimnáziumban. Az eredmény a következő:
A legjobbak voltakA roma tagozaton a legjobb tanulmányi eredményt Török Tiborné (Edelény), Pusi József (Edelény), Lázár Györgyné (Mezőkövesd), Budai Zsolt (Szikszó), Rontóné Farkas Anna (Tiszaújváros), BV személyi állomány: Kalmár Zoltán, BV fogvatartottak: Ruszó Elemér.
www.digitaliskozepiskola.hu