A két nagy szolgáltató, a Sirius
és az XM három, illetve két műholdon keresztül egyaránt mintegy 100 csatorna
adását közvetíti, amelyek mindenütt azonos, digitális minőségben foghatók az
Egyesült Államok egész területén. Az adások kínálata a teljes zenei spektrumtól
a legkülönbözőbb sportközvetítésekig igen széles körű, ellentétben a
hagyományos rádiós csatornákkal, amelyek egyre homogénebb műsort sugároznak.
Ráadásul, míg az utóbbiak adásidejének mintegy 25%-át hirdetések teszik ki,
addig a műholdas műsorfolyam 100%-ig reklámmentes. Ezért cserébe a hallgatóknak
havonta 10-13 dollár közötti előfizetési díjat kell leszurkolniuk, és persze a
vevőkészülékek sem olcsók. Sokak szerint ez lehetett az oka a hallgatók kezdeti
mérsékelt lelkesedésének az égi rádióállomások iránt.
A műholdas rádiózást eredetileg
autósoknak találták ki azért, hogy a kontinensnyi országban megtett hosszú
utakon ne kelljen folyton a helyi, vidéken sokszor csak countryzenét és vallási
műsorokat sugárzó adókat hallgatniuk, hanem bárhol ugyanazt a nekik tetsző
adást hallgathassák, azonos minőségben. A hordozható, így nemcsak gépkocsiban,
hanem a lakásban is használható készülékek megjelenésével azonban eltűnt az
egyik fő akadály az előfizetések megszaporodásának útjából. A Siriusnak
jelenleg több mint 250.000, az XM-nek körülbelül 1,5 millió hallgatója van,
képviselőjük szerint pedig az évtized végére ez a szám 25 millióra fog nőni. A
szolgáltatók a rádióadáson kívül extra-szolgáltatásokat is terveznek. Az XM már
most naprakész letölthető adatokat kínál az időjárásról és a közlekedési
helyzetről, a Sirius pedig mozgókép sugárzását is tervbe vette, főként autósok
számára.