Tony Scott, az Informa Media csoport által készített
riport szerzője azt jósolja, hogy 2010-re 32 millió PlayStation 3 játékkonzolt
fognak értékesíteni Európában, szemben a Microsoft 10, és a Nintendo 5 milliós
eladásaival. A Sony valószínűleg igyekszik majd kiaknázni a PlayStation 2
népszerűségéből adódó piaci előnyét, míg azonban a Nintendo elsősorban
játékainak fejlesztésére összpontosít, a japán szórakoztató elektronikai óriás
komoly versenyre számíthat majd a Microsoft részéről a processzorok
teljesítménye és az online alkalmazások terén. A játékkonzolok következő
generációja a jóval nagyobb teljesítményen kívül valószínűleg számos újítást is
kínál majd. Ilyen lehet például az előbb említett online funkció, vagy a hang-,
és mozgásfelismerő rendszer, amely sokkal inkább társas műfajjá teheti a
játékot, fogyasztók újabb rétegeit nyerve meg ezáltal. A Sony már ért el
sikereket Eye Toy kamerájával, amely lehetővé teszi, hogy a játékos testének
mozgása révén irányítsa a játékot.
Az Informa Media szerint a jelenlegi játékkonzolok
sem tűnnek majd el egyik pillanatról a másikra, hanem valószínűleg az évtized
végéig forgalomban maradnak majd.