Új keresőeszközt indít a Yahoo

Hûvös Imre, 2004. március 10. 19:04
Tegnapi bejelentésük szerint a SmartView-val a Yahoo Maps használói helyérzékeny keresést végezhetnek, azaz rátalálhatnak például a legközelebbi kínai vendéglőre, ATM-re, mozira, stb.
A SmartView menüjébe beírva egy helyrajzi azonosítót vagy útkereszteződést és megjelölve, hogy mondjuk éppen egy kínai vendéglő a keresés tárgya, a Yahoo Map a térképen kijelöli a környékbeli kínai vendéglők helyét. A kiválasztott jelzésre kattintva pedig kiíródik a vendéglő neve, címe, telefonszáma, sőt az autóval javasolt irányú megközelítés is. Az autós megközelítési javaslatból is kitalálható, hogy az adatbázis először az Egyesült Államokra lesz működőképes.

Elemzők szerint az új szolgáltatás bevezetése mögött két tényező állhat. Egyrészt, mint tudjuk, a Yahoo éles versenyben áll a piacvezető Google-lal. Nemrég szüntette meg a Google-gép használatát és állt át a saját rendszerére. Új meg új csáberőkkel kell kirukkolnia. Másrészt pedig az online hirdetések újabb szektorára teheti rá a kezét a saját tulajdonú adatbázisai (Yellow Pages, Super Pages, mozi és utazási adatbázisok) másodlagos hasznosításából.

Nem meglepő: a Google is teszteli már a saját helyérzékeny szolgáltatását, amely, a hírek szerint cím, város, állam és irányítószám alapon áll.