A NIIF és a
Synergon közötti üzleti kapcsolat 2000-ig nyúlik vissza, amely az NIIF IP
hálózat technológiai rekonstrukciójával kezdődött, amelyet sikeres pályázatok
révén további fejlesztések követtek. Az NIIF VoIP rendszerbe bekapcsolt
intézmények egymás közötti telefonbeszélgetéseire az NIIF szolgáltatása 2003.
márciusa óta elérhető el; 2003. július eleje óta - garantált minőséggel - a
hagyományos telefonszolgáltatók rendszereit is elérik az NIIF intézmények.
Az internet
alapú beszédátvitel a hagyományossal teljesen egyenértékű telefonkapcsolatot
valósít meg a nyilvános internethálózaton keresztül. Az NIIF és a Synergon
nyitottak további intézményekkel való közvetlen VoIP kapcsolat kiépítésére. A
Synergon által alkalmazott és szállított szoftver-rendszer biztonságos
hangátviteli kapcsolatot biztosít a nyilvános internet és a vállalati
telefonhálózat között, legyen az Cisco Callmanagerrel vagy hagyományos telefon
alközponttal kialakított rendszer. A szállított szoftver a Deverto Call Agent a
Deverto magyar fejlesztésű terméke.