IP alapú telefonos kommunikáció a NIIFI és a Synergon között

forrás Prim Online, 2004. március 11. 14:18
A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Iroda (NIIFI) és a Synergon Informatika Rt. megállapodást kötött, miszerint az egymás közötti telefonforgalmat a nyilvános Internet hálózaton keresztül bonyolítják. A megállapodással mindkét fél hitet tesz a VoIP technológia kiforrottsága mellett, mivel aktív szerepet kívánnak játszani a VoIP technológia elterjesztésében és az információ-technológia nyújtotta társadalmi, gazdasági előnyök kiaknázása érdekében.

A NIIF és a Synergon közötti üzleti kapcsolat 2000-ig nyúlik vissza, amely az NIIF IP hálózat technológiai rekonstrukciójával kezdődött, amelyet sikeres pályázatok révén további fejlesztések követtek. Az NIIF VoIP rendszerbe bekapcsolt intézmények egymás közötti telefonbeszélgetéseire az NIIF szolgáltatása 2003. márciusa óta elérhető el; 2003. július eleje óta - garantált minőséggel - a hagyományos telefonszolgáltatók rendszereit is elérik az NIIF intézmények.

Az internet alapú beszédátvitel a hagyományossal teljesen egyenértékű telefonkapcsolatot valósít meg a nyilvános internethálózaton keresztül. Az NIIF és a Synergon nyitottak további intézményekkel való közvetlen VoIP kapcsolat kiépítésére. A Synergon által alkalmazott és szállított szoftver-rendszer biztonságos hangátviteli kapcsolatot biztosít a nyilvános internet és a vállalati telefonhálózat között, legyen az Cisco Callmanagerrel vagy hagyományos telefon alközponttal kialakított rendszer. A szállított szoftver a Deverto Call Agent a Deverto magyar fejlesztésű terméke.