Az üzletág megújuló, ám
továbbra is köztesszoftver (middleware) fókuszú stratégiájának a lényege, hogy
a beruházásainak, erőforrásainak nagy részét iparág-specifikus megoldások
fejlesztésébe fekteti. A middleware szoftverek megoldásként való értékesítése
megegyezik az IBM "on-demand" stratégiájával. Világszinten 12 iparág-specifikus
alkalmazáscsoportot különböztetnek meg, az információ-integrációs szoftverek
területén pedig 6 új middleware csoport jelenik meg. Ezek mellett az IBM erősít
az infrastruktúra megoldásokban is.
A hazai átalakulás lényege:
az eddig különböző brand-eket képviselt szoftver-értékesítési (sales) munkatársak
mostantól iparági területeket (pénzügy, kormányzat, iparvállalatok, utility-k,
kereskedelmi szektor, közepes és egyéb (SMB) vállalatok) fednek le. Másrészt
nem pl. Lotus, Tivoli stb. eladásokkal, hanem adott probléma megoldására
fókuszálva tevékenykednek, értékesítenek az üzletág munkatársai. A hazai
átszervezés fontos további eleme, hogy három területre fókuszálva -
automatizáció/tárolási rendszerek/biztonsági megoldások, üzleti megoldások,
portálmenedzsment/dinamikus megoldások - megjelennek a middleware
specialitások. A hazai piacon a közepes vállalati szegmensben akciókat indít el
az IBM, illetve nagy vállalati szoftver termékeit a kis és közepeseknek
megfelelőbb, kisebb funkcionalitású (pl. max 1000 felhasználóig, klaszterezés
nélkül stb.), ám sokkal olcsóbb, mégis később, igény szerint upgrade-elhető ún.
Expressz verzióban is piacra hozza.