Az AT&T beindította internetes telefonszolgáltatását

Milkovits Gábor, 2004. március 14. 21:24
Az AT&T távközlési vállalat beindította CallVantage elnevezésű internetes telefonszolgáltatását Amerikában. A 40 dolláros havidíjért cserébe korlátlan mennyiségű helyi és távolsági hívást, hangposta- és hívóazonosító szolgáltatást nyújtanak a szélessávú internet-hozzáféréssel rendelkező előfizetőknek.
A CallVantage révén a fent említetteken kívül a felhasználók a bejövő hívásokat egyidejűleg akár öt másik telefonszámra is továbbíthatják, amelynek költsége egy hagyományos telefonvonal esetében 60 dollárra rúgna. A távközlési cég a szolgáltatást egyelőre csak Texasra és New Jerseyre korlátozza, ám a későbbiekben bővíteni szándékozik az előfizetők körét: már 2005-ig is mintegy 1 millió ügyfélre számítanak.

Az internetprotokollt használó telefonos alkalmazás (VoIP) a technológiai előnyök mellett adózási szempontból is kedvezőbb, ezért komoly vetélytársa lehet a hagyományos telefonvonalaknak. Ugyanakkor mostanáig a nagyobb távközlési vállalatok távol maradtak az internetes telefonpiacról, ott csupán kisebb cégek képviseltették magukat. Az AT&T mostani kezdeményezése olyan kihívás a többi nagy telefontársaság felé, amely ráirányíthatja a versenytársak figyelmét az internetes telefonszolgáltatásra, ugyanakkor legitimálhatja azt a fogyasztók szemében.