Egyéves az IQSYS
forrás Prim Online, 2004. március 16. 18:15
Az IQSYS Informatikai Rt. a 2003-as évet 3,2 milliárdos árbevétellel és
2,2 milliárd forint hozzáadott értékkel zárta. A tavaly márciusban két
cég (Classys Kft. és IQSOFT Rt.), valamint az ICON Rt. üzleti
alkalmazás és a KFKI ISYS Kft. döntéstámogató rendszerekkel foglalkozó
üzletágának összevonásával létrehozott társaság az idén a piac szerény
erősödésére számít.
Március elsején múlt egyéves az IQSYS Informatikai Rt. A KFKI Csoport célja a tavalyi összevonással az volt, hogy egyetlen cégbe koncentrálhassa a szoftverfejlesztés, bevezetés és tanácsadás területén végzett tevékenységét, ezáltal az ügyfelek számára átláthatóbb, egyszerűbb és hatékonyabb kiszolgálást tudjon biztosítani. Az átalakításra a csoport nagy átszervezésének részeként került sor.
A 2004-es terv 3,5 milliárd forint árbevételről, és 2,3 milliárd forint hozzáadott értékről szól. Ez hozzávetőleg a piac várható növekedésével azonos növekedést jelent - mondta Verseghi-Nagy Miklós ügyvezető igazgató. Főbb tevékenységei mellett, mint az egyedi alkalmazásfejlesztés, az alkalmazásintegráció és az üzleti intelligencia megoldások (adattárház, adatbányászat) továbbra is foglakoznak majd olyan nagy cégek termékeivel, mint az IBM, BEA, ORACLE, a SAS vagy a Microsoft.
Az ügyvezető várakozásai szerint a különböző üzleti intelligencia megoldások, vezetői információs rendszerek népszerűsége tovább növekszik. Emelkedik az igény a vállalati dokumentum-, tartalom- és tudáskezelési megoldások iránt is. A korábbi piaci visszaesést minden bizonnyal fellendülés követi, az ágazatba áramló uniós pénzek néhány éven belül biztosan kompenzálják, vagy megfordítják a kormányzati megszorítások következményeit. A 2-5 éves, középtávú kilátások egyértelműen kedvezők.
A 2003-ban tapasztalt gazdasági visszaesés a banki szektort nem érintette, ezért várható, hogy az IT jellegű beruházások iránti hajlandóság nem csökken. Szintén keresletet generálnak a tavalyi év bankfelvásárlásai, melyek kedvező hatását a piac 2004-ben érzi majd igazán. További feladat a pénzintézetek számára a BASEL II. rendszerre való felkészülés, amely úgyszintén informatikai fejlesztéseket igényel.
Az új cégnek elődei előnyös tulajdonságait megtartva sikerült megszabadulnia azok hátrányos kötelezettségeitől. Ennek hatására a hatékonyság növekedett, számos, korábban párhuzamos tevékenység egy kézbe került. Ez a szolgáltatások színvonalának emelkedése mellett lehetővé tette azt is, hogy a dolgozói létszámot a kétharmadára ésszerűsítsék. Mindezt úgy, hogy sem a korábbi ügyfélkör, sem a bevétel nem csökkent.