EU: még mindig nem következett be áttörés az online vásárlásban
Kiss Ádám Zoltán, 2004. március 16. 22:38
David Byrne, az EU fogyasztóvédelemmel foglakozó bizottsági tagja
ismertette az e-kereskedelemre vonatkozó legfrissebb adatokat,
melyekből kiderül, hogy még mindig csupán a felhasználók 16 százaléka
veszi igénybe a szolgáltatás nyújtotta lehetőségeket, a többiek 25
százaléka pedig egyszerűen nem bízik magában a technikai megoldásban.
A felmérés szerint a független fórumok által odaítélt, folyamatosan felülvizsgált és a weboldalakon megjelenő biztonsági tanúsítvány nagymértékben fokozza a vásárlók bizalmát. Vannak azonban ennél jóval alapvetőbb kérdések is, az EU polgárainak 57 százaléka például azért nem is gondol online vásárlásra, mert módja sem lehetne rá, nem adottak a technikai feltételek. Az online vásárlással nem élők negyede nem bízik a megoldásban, különösen ami a fizetés módját illeti. Szintén jelentős visszatartó elő, hogy 44 százalék úgy érzi, nem elégséges, vagy nem megbízható a számára az interneten biztosított információ, mely alapján meghozhatná a döntést a vásárlásról. A személyesen lefolytatott, az összes tagállamot felölelő, 16 124 megkérdezett véleményére épülő felmérés szerint jól mutatja az e-kereskedelem minden ellenkező híresztelés ellenére kezdetleges voltát, hogy ugyan a biztonsági bizonyítványok rendszerével tisztában levők 50 százaléka nagyon fontosnak tartotta egy ilyen rendszer továbbfejlesztését, az összes megkérdezett mindössze 10 százaléka ismerte magát a megoldást.