Azok az egyéni
felhasználók, akik új PC-t vásároltak vagy fejlesztés után vannak, jól ismerik
azt a kellemetlen érzést, amikor a korábbi megszokott munkakörnyezetet
próbálják rekonstruálni. Ugyanez a helyzet azon vállalatok esetében is,
amelyeknek egy bővítés vagy fejlesztés nyomán több tízezer PC-t kell
kicserélniük. Ezek a kívások különösen aktuálisak napjainkban, mikor a hosszan
húzódó deszktop fejlesztések hullámát célszerű minél inkább felgyorsítani. A
biztonsági megfontolásokból adódó munkaállomás fejlesztések is a gyakori
kiváltó okok közé tartoznak.
A számítógépek
cseréjekor vagy fejlesztésekor, a DNA-t – vagyis azt, amely tartalmazza az
alkalmazási beállításokat, a hálózati és nyomtató beállításokat, adatfájlokat
és mappákat, email címtárakat, és a többit – maradéktalanul meg kell őrizni
ahhoz, hogy az újbóli telepítés miatti megszakítás ne rontsa a végfelhasználó
produktivitását. Ez a munka manuális
formában időtrabló, munkaintenzív, nagy a hibalehetősége és nem utolsó sorban
pedig költséges, amely nagyban növeli az újabb technika bekerülési költségét.
A CA Unicenter
felügyelete megoldást nyújt a hardver- és szoftver leltárra, a szofter terítésre, a távvezérlésre, a
vírusvédelemre és a hozzáférés kezelésre is. Az eddigi portfolió nemsokára
kiegészül a Miramar szabadalmaztatott „Desktop DNA” megoldásával, amellyel
központilag vezérelve, automatikus telepítéssel, áthelyezéssel valamennyi PC
konfiguráció beállítása változatlan marad. Így jelentősen csökken a holtidő, nő
a felhasználók elégedettsége, valamint a cégek rendkívül gyors
ráfordítás-megtérülés mellett takarítanak meg IT erőforrásokat.