Cisco IP telefónia és hálózat a Wizz Air új budapesti központjában

forrás Prim Online, 2004. március 23. 12:21
A 2003. szeptemberében alapított Wizz Air légitársaság 2004. májusában, az EU csatlakozás időpontjával egyidejűleg indítja el első járatait Budapestről és Katowicéből számos európai célállomásra. A vállalat új irodája 2004. májusában nyílik meg, ahol több mint 100 munkatárs kap helyet.

Az iroda informatikai infrastruktúrájának kiépítéséhez a Wizz Air a Cisco Systems LAN és WAN hálózati, valamint hálózatbiztonsági eszközeit választotta. Ezek biztosítják az összeköttetést a társaság lengyelországi és londoni irodáival is. A hagyományos alközponti telefonhálózat kiépítése helyett a Wizz Air a Cisco költséghatékony IP telefónia megoldása mellett döntött, amely lehetővé teszi a hangkommunikáció átvitelét az IP alapú adathálózaton. A Cisco Unity rendszerével megvalósul az email és hangposta-rendszerek integrációja is, azaz a beérkező üzenetek mind a telefonokon, mind pedig a számítógépes levelezőprogram posafiókjából elérhetők. A skálázható megoldás lehetővé teszi, hogy a hálózati infrastruktúra rugalmasan kövesse a szervezet jövőbeni bővülését.

A projekt megvalósításában a BCN Magyarország Kft, a Cisco Gold minősítésű partnere vesz részt.