A
dokumentum szerint a közoktatásban a rendszeresen számítógéppel segített
oktatás aránya egy százalék alatt van. Elégtelen és változó színvonalú a
tanárképzés és a továbbképzés. 2004 szeptemberétől évente 20 ezer pedagógust
képeznének tovább, hogy megfelelő számítógépes felhasználói ismeretekkel rendelkezzenek.
E célra a nemzeti fejlesztési tervben 500 millió forintot irányoznak elő. 2005-ig
valamennyi közoktatási intézményt csatlakoztatni kívánják a Sulinet hálózatra.
Erre évente 3 milliárd forintot irányoztak elő.
Jelenleg
a közoktatásban 27, a felsőoktatásban 15 diákra jut egy számítógép. Elérhető
cél, hogy egy-két éven belül a közoktatásban 10, a felsőoktatásban 5 diákra jusson
egy komputer. Tavalyi adatok szerint a közoktatási intézményekben ugyan mintegy
150 ezer számítógép található, de ezek kétharmada 3 éves vagy még régebbi.
A
közoktatásban az elektronikus formában elérhető tananyagok aránya nem éri el a
hagyományos tananyagok 9 százalékát. A stratégia feladatként jelöli meg
központi digitális tananyagtár felállítását, digitális könyvtárak, informatikai
központok létrehozását. A központi digitális tananyagtár céljára 2004-2005-ben
a nemzeti fejlesztési tervben 2 milliárd forintot szánnak. Az idei évtől hasonló
összeget irányoznak elő az oktatási tartalomszolgáltatás fejlesztésére,
bővítésére.
Tervbe
vették a diákigazolványok korszerűsítését, egységes oktatói kártyacsalád
bevezetését, felsőoktatási portál létrehozását. Kialakítanak a munkaerőpiac és
a felsőoktatás közvetlen kapcsolatát támogató információs rendszert is.
Az
Oktatási Minisztérium figyelmeztet: az információs társadalomban való élethez
szükséges ismereteket a diákok többsége a középiskolában szerzi meg. Ha erre
ott nem adódik lehetőségük, többségük súlyos hátrányt szenvedhet, vagy csak
nehezen pótolhatja ezt a nélkülözhetetlen tudást.