A beépített kamerák hajtják a mobilpiacot

Kiss Ádám Zoltán, 2004. március 31. 08:55
A Strategy Analytics egész világra kiterjedő felmérése szerint az új technológiákat felvonultató, és magasabb kategóriás készülékek terén a beépített kamera a legnagyobb piaci hajtóerő, ezt mutatja, hogy 2003-ban 84 millió ilyen készüléket adtak el, szemben az egy évvel korábbi 18 millióval.

Ez a majdnem ötszörös növekedés azt jelenti, hogy minden hatodik telefon beépített kamerás készülék volt. Igaz ugyan, hogy tavaly még jelentős különbség volt a digitális kamerák és a kameratelefonok által nyújtott képminőség között, ám mégis a két funkció csatolásának népszerűségét mutatja, hogy a 84 millió telefonnal szemben a szintén robbanásszerű fejlődést produkáló digitáliskamera piac jóval kevesebb, 49 millió készüléket tudott értékesíteni. A különbség azonban hónapról hónapra csökken, mivel az 1 MegaPixeles mobilokba szánt érzékelők után nemrég a 2 MegaPixeles részegységek gyártásának megkezdését is bejelentették, és ez már közelít egy alsó-középkategóriás digitális gép felbontásához. A kameratelefonok toplistáját 13,1 millió telefonnal az NEC vezeti, majd 11 millióval a Nokia és 10 millióval a Samsung következik.