Helló wwwilág! - megújult Budavártours-honlap
forrás Prim Online, 2004. április 1. 12:38
Hogyan működhet, és milyen szerepet kaphat az internet az utazási
piacon? Van-e egyáltalán létjogosultsága a technológiának, közvetítő
csatornának ebben a kifejezetten személyes megtapasztalást feltételező
iparágban? A válasz igen, és ennek talán legmarkánsabb példája a
Budavártours utazási iroda.
A kilencvenes évek elején indult cég a lassú, de biztos fejlődés után kilecvenkilencben kezdett komolyabban foglalkozni saját internetes jelenlétével és online kommunikációjával. Az iroda ambiciózus vezetőjét Skáfár Balázsnak hívják, ő az, aki újragondolva az addigi üzletmenetet, néhány éve minden vetélytársáénál nagyobb hangsúlyt fektet a webes jelenlétre.
"Az utasvisszajelzéseken túl a forgalmi paraméterekig minden személyes és papír alapú információ arról árulkodik, hogy jól tettük, hogy utasainkkal történő kommunikációnk egy részét - de jelentős részét - áthelyeztük a világhálóra – mondja Skáfár. Az egyéb, elektronikus jellegű számok pedig méginkább ezt látszanak igazolni - akár a napi látogatószámról, akár a többtízezer fős hírlevél adatbázisunkról van szó."
És valóban: ha az Utazás kiállításra új köntösbe öltöztetett weboldalt böngésszük, nem kerülheti el figyelmünket számtalan, az utas utazás előtti kényelmét szolgáló funkció, lehetőség. Az már megszokottnak tekinthető, hogy az egyes desztinációk mellett látjuk az aktuális időjárási adatokat, vagy leírást, fényképeket róla, a letölthető videók, vagy képeslapküldés azonban még csak néhány utazási szájtnak sajátja.
Az oldalt fejlesztő cég, a Morgan Hill Communications ügyvezetője, Lizán Balázs szerint "igazán jó a weben csak akkor lehetsz, ha nincs olyan dolog, amely hiányozna a honlapodról, anélkül, hogy a látogató besokallna az információ-özöntől. Ezen meggondolásból található online utastájékoztató (tkp. chat az utazási referenssel), vagy többféle online fizetési lehetőség is az oldalon."
További nagy segítség az utazóknak, hogy a rengeteg lehetséges út rendezése, illetve lekérdezése számtalan módon történhet. Desztináció, időpont, ár, program, vagy ezek kombinációja mind-mind olyan feltétel, amelyek ismerete, szűrése megkönnyítheti az útrakelő döntését.
A megújult arculattól és struktúrától a felhasználóbarátság növekedését reméli mindkét szakember. A megújulás óta eltelt alig egy hét alatt számtalan levél érkezett a fejlesztőkhöz, amelyben dicsérik a munkát mind arculati, mind strukturális szempontból. Az igazi zsűri azonban az utazóközönség lesz, a pontszámok pedig nyugodtan elképzelhetők látogatószámban, vagy éppen forintban is.