A Google trónol a csúcson a keresőfronton

Zsadányi Pál, 2004. április 11. 14:00
A minap a Yahoo! éppen tőzsdés ügyleteivel hívta föl magára a figyelmet, de lényegesebb információ, hogy komolyan csúszik lefelé a látogatottsági statisztikában, míg a Google kereső, az újabb rivális támadások ellenére, tartja magát az első helyen.
A hirdetők érdeke az, hogy minél nagyobb publikum olvassa a hirdetéseiket, így nem babra megy a játék a látogatottsági statisztikákat illetően. A Google pedig épp a múlt hónapban döntötte meg ismét a látogatottsági rekordjait. A keresők teljesítményét elemző WebSideStory március 23-án 41 százalékos arányt mért a Google javára, 5 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel ezelőtt. Ugyanakkor a keresőarénát mostanában intenzíven ostromló Yahoo! 31 százalékról 27,4-re esett vissza. Még a harmadik helyezett MSN is jobban versenyzett nála, hiszen 19,6-ra nőtt 17,8-ról. A „nagyok” vevőket vittek el a kisebbektől. Például az Altavistától.

Abszolút értékben egyébként az amerikai keresőszolgáltatások rohamosan növekednek továbbra is. Sem a WebSideStory HBX, sem a HiBox Professional találatmérési módszere nem alkalmas annak a kimérésére, hogy mennyi a fizetett klikkek aránya a fizetetlenekhez képest a 25 milliónyi észlelt böngészőből kiindulva.

A Yahoo! Egyébként tényleg nagy erőfeszítéseket tesz a keresőpiac meghódítására. Tavaly megvett két jelentős új szereplőt, az Inktomit és a fizetett keresésekre szakosodott Overturt, február végén pedig új keresőgépet helyezett üzembe. Legújabban az európai piacon mozgolódik, megvette a Kelkoo-t, a kereskedelmi áru-összehasonlító rendszerrel ügyeskedő céget.

Egy másik forrás azt elemzi, hogy a Google egy algoritmussal újabban titokban megbünteti azokat az ügyfeleket, amelyek scriptekkel igyekeznek csalni, és így jutnának jogtalan haszonhoz. Ami tulajdonképpen jogosnak vélhető védekezés. Ugyanis nem csak a Google zsebét éri kár. Sőt. Leginkább a hirdetőkét. Azok joggal várhatják el egy szolgáltatótól a beruházásaik védelmét.