Levendel Ádám, az Online Értékesítési Klub négy
tagja, a magyarországi online hirdetési piac négy legjelentősebb szereplője, az
Axelero Rt., az Index.hu Rt., a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Rt.
által a rendelkezésére bocsátott adatok alapján elmondta, hogy tavaly az első
negyedévben ezek a cégek 224 millió forint valódi hirdetési bevételt értek el.
Az úgynevezett net.net adatok ugyanis nem tartalmazzák egyebek mellett a barter-megállapodások
értékét, az emelt díjas SMS-ekből származó bevételeket, illetve a konzultációs
díjakat sem.
A négy tag tavaly azért hozta létre a klubot, s
azért adja át havi rendszerességgel a hirdetési bevételeinek az adatait az elnöknek,
hogy negyedévente konkrét számok alapján hozhassák nyilvánosságra az online
reklámpiac alakulását. Az eseményen elhangzott, hogy a négy tag az online
hirdetési piac bevételének kétharmadát-háromnegyedét mondhatja magáénak.
Az elmúlt
évben a teljes magyarországi, valódi hirdetési piac 125-130 milliárd forintot
tett ki, amiből az online cégek 1-1,5 százalékot mondhattak magukénak.
Levendel Ádám elmondta, hogy 2003 második
felében jelentős növekedésének indult az online reklámpiac, ezért a
klubtagokkal egyetértésben elképzelhetőnek tartotta, hogy 2004 egészére igaz
lesz az átlagosan 50 százalékos növekedés. Hozzátette: a hagyományos reklámpiacokon
az éves 7-8 százalékos növekedés jónak mondható. A becslések szerint az idén a
4 legnagyobb online szereplő reklámbevétele elérheti a 2 milliárd forintot, míg
teljes piaci bevétel elérheti a 2,5-3 milliárd forintot. Az eseményen
bejelentették, hogy a kezdeményezéshez csatlakozik a Házipatika.com és a
Portfolio.com is.