IBM: önkiszolgáló bejelentkezési rendszer a dublini reptéren

forrás Prim Online, 2004. április 16. 21:14
Az IBM üzembe helyezte a dublini reptéren az Aer Lingus légitársaság "FastPass" bejelentkezési rendszerét. Az újonnan telepített automatikus bejelentkező-terminálok jelentősen mérséklik majd a sorban állást az ír főváros légikikötőjében.
A dublini reptér előző bejelentkezési rendszerének stratégiai felülvizsgálatát követően az Aer Ingus az elvárásokat jobban kielégítő megoldás fejlesztésével bízta meg az IBM tanácsadóit.

Az utasoknak mindössze oda kell sétálniuk a FastPass terminálhoz, amelynél bankkártya, jegyrendelési nyugta vagy útlevél segítségével igazolhatják helyfoglalásukat. A technológia azt is lehetővé teszi, hogy kiválasszák, pontosan hol szeretnének ülni. Ezt követően a rendszer elvégzi a bejelentkezést, és kiadja a beszállókártyát. A poggyásszal érkező utasoknak választ kell adniuk néhány biztonsági kérdésre mielőtt átadják csomagjaikat az Aer Lingus munkatársának, aki szükség esetén a bejelentkezésben is segítséget nyújt nekik.

Az IBM már több nagy repülőtéren telepített hasonló rendszert a világ különböző pontjain - a 38 gépből álló teljes terminálpark május eleji beüzemelése után az Aer Lingusé lesz közülük az egyik leghatékonyabb.

Az IBM bejelentkezési termináljait más légitársaságok - köztük a British Airways, az Air Canada és a KLM - is használják. Az IBM által nyújtott komplett szolgáltatás a hardvereszközök szállításán túl a folyamatok és az alkalmazások megtervezésére, a rendszer telepítésére, a projekt irányítására, valamint a kapcsolódó támogatásra is kiterjedt.