A némileg eltérő módszerrel dolgozó Framingham és Gartner
piackutató cégek 41,2, illetve 45,3 millió darab PC forgalmazásáról számoltak
be, ami előbbi szerint 16,5, utóbbi szerint pedig 13,4%-kal magasabb a 2003
első negyedévére vonatkozó adatoknál. Mindkét eredmény több százalékponttal
meghaladja az IDC előzetes várakozásait. Kétéves visszaesést követően 2003-ban
indult kétszámjegyű növekedésnek a PC piac, elsősorban a fogyasztói kereslet
emelkedésének és a notebook-ok egyre nagyobb népszerűségének köszönhetően. A
kutató cégek ugyanakkor felhívják arra a figyelmet, hogy az idei gyarapodás
motorja viszont már elsősorban a vállalati ügyfelek részére történő forgalmazás
volt. Mindkét piackutató társaság szerint az egész idei év során folytatódni
fog a személyi számítógépek forgalmának nagyarányú növekedése.
Az elemzések azt is kimutatták, hogy a piacvezető Dell
tovább növelte előnyét versenytársaihoz képest, így most a globális PC piac
18,6%-át birtokolja. Második helyen a Hewlett-Packard áll 15,6%-os
részesedéssel, őket követi az IBM, a Fujitsu és a Toshibát egy hellyel hátrébb
szorítva az Acer.