Ismét nyereséges a Sony Ericsson

Milkovits Gábor, 2004. április 20. 09:10
A Sony Ericsson az idei első negyedévben felzárkózott versenytársaihoz és ismét nyereséges. A japán-svéd mobilcég 2004. évi első negyedéves adózás előtti nyeresége 97 millió euró volt, szemben a tavalyi év azonos időszakának 113 milliós veszteségével.

Az adatok kétszeresen felülmúlják az előzetes várakozásokat, ráadásul egy olyan periódusban, amikor a piacvezető Nokia profitjának jelentős csökkenéséről számolt be. A Sony Ericsson idén március végéig 8,8 millió mobiltelefont adott el és 6-ról 7%-ra növelte piaci részesedését. A kedvező fordulat elsősorban a cég főként alacsony és közepes árfekvésű modelljeinek, illetve új, 3. generációs mobiljainak, valamint bizonyos költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhető. A Sony Ericsson által kínált jó kép-, és hangminőségű készülékek ideálisak a multimédiás alkalmazásra, így népszerűek a felhasználók körében.

A szóban forgó időszakban a Nokia kivételével szinte az összes nagyobb mobiltelefon-gyártó növekedésről számolt be: a Samsung például a múlt héten jelentette be, hogy a tavaly év eleji 10,5-ről 14%-ra növelte piaci részesedését, míg ezalatt a finn mobilóriásé 30%-ra esett vissza.