Jól menedzselt informatikával a közép-európai légiközlekedésért

forrás Prim Online, 2004. április 21. 13:28
A légi irányítás technikai bázisát, megoldásait folyamatosan szinten kell tartani ahhoz, hogy feladatait a maximális biztonsággal láthassa el. Ennek fejlesztésére jött létre a biztonságos páneurópai légiközlekedésért létrehozott szervezet, az EUROCONTROL, melynek munkáját most egy magyar informatikai cég, az EVOLIT Informatikai és Szolgáltató Rt. is segíti.

Az EUROCONTROL - CRDS és az EVOLIT Informatikai és Szolgáltató Rt. szerződést kötött a szervezet budapesti szimulációs központjában lévő összes informatikai eszközének, irodai és szimulációs infrastruktúrájának üzemeltetésére. Az EVOLIT a szolgáltatást nemzetközi környezetben, szigorú szolgáltatási szintek mellett nyújtja. A jelen pillanatban 32 országot tömörítő, Brüsszeli székhelyű szervezet EUROCONTROL néven jött létre (teljes nevén: European Organisation for the Safety of Air Navigation). A Szervezet elsődleges célja az európai légiforgalmi szolgálatok összehangolása és integrálása valamint egy egységes légiforgalmi szervezési rendszer létrehozása a polgári és a katonai felhasználok részére az európai légi forgalom biztonságos, rendszeres, gyors és gazdaságos áramlásának megteremtése érdekében.

A CRDS informatikai infrastruktúrájának üzemeltetésére az EUROCONTROL brüsszeli központja írta ki a pályázatot, amin a mezőnyből egy magyar cég, az EVOLIT. került ki győztesen. A meghosszabbítható, hároméves szerződés volumene forintban százmilliós nagyságrendű, az EVOLIT Rt. a teljesítést ez év március 1-én kezdte el. A szerződés az irodai infrastruktúra (munkaállomások, szerverek, hálózatok) teljes körű működtetésén túl kiterjed a CRDS légiforgalmi irányítási szimulációs infrastruktúrájának üzemeltetésére is. A pályázat szakmai kihívásai sem voltak mindennaposak, hiszen a CRDS-ben évente számos, rendkívül költséges szimuláció zajlik. Ennek megfelelően az informatika meghibásodása miatti kieséseket a lehető legalacsonyabban kell tartani, azaz a szolgáltatás feltételei szimuláció idején rendkívül szigorúak, a megszokott SLA (Service Level Agreement) szolgáltatási időknél lényegesen rövidebbek. Ebből következik, hogy a cég felelőssége a projektben messze túlmutat az iparágban megszokottnak számító szinten.