Az
értékesítés 42 százalékkal 8,56 milliárd dollárra nőtt, messze meghaladva az
elemzői várakozások 6,76 milliárd dolláros átlagát. A nagy növekedést a
nagyszerű mobiltelefon-értékesítéssel magyarázták. Korábban a világelső Nokia
is elismerte, hogy versenytársai piaci részarányt hódítanak el tőle az olcsóbb,
egyszerűbb készülékek vevői körében.
A
Motorola mobiltelefon-értékesítése 67 százalékkal 4,1 milliárd dollárra nőtt,
az eladott készülékek száma 51 százalékkal 25,3 millióra gyarapodott, miközben
a készülékek árát átlagosan 12 százalékkal emelték a tavalyi utolsó negyedhez
képest és 16 százalékkal a tavalyi első negyedhez viszonyítva. Ebben a
részlegben az üzemi eredmény 398 millió dollárra nőtt a tavalyi első negyedévi 114
millióról.
A
második negyedévben a készülékértékesítés 60-80 százalékos növekedésére
számítanak a társaságnál a tavalyi második negyedhez képest. A második
negyedévben 8,2-8,6 milliárd dollár bevételt és részvényenként 14-18 cent
adózott eredményt várnak, nem számolva a félvezető részleg elsődleges
kibocsátásának hatását. A félvezetőrészleg eladásai 21 százalékkal 1,4 milliárd
dollárra nőttek, ott az üzemi eredmény 107 millió dollár volt, a tavalyi első negyedévi
121 millió dolláros veszteség helyett.
Az
eredmények láttán a Motorola szerda reggelig 20,25 dollárra drágult a tőzsdén
kívüli nem hivatalos forgalomban a keddi, 16,22 dolláros New York-i záróról.