A - Holczinger Tamás, Jankó Attila, Jungbauer József, Suhajda Attila, Vértes János összetételű - öttagú zsűri a technológia eredetiségét, innovatív jellegét, üzleti potenciálját, a pályázó üzleti referenciáit együttesen értékelte, s végül azért került az első helyre a Prakticomp, mert nem csak a fejlesztést, hanem egy konkrét (nem is kisméretű üzletet) is fel tudott mutatni: a McDonalds-nál erős versenyben egy import-termékkel és egy erős magyar rendszerintegrátor cégnél bizonyultak jobbnak, és váltak a több, mint négyszáz milliós megrendelés beszállítóivá. Az innovatív jelleg abban van, hogy ez nem csupán egy kihelyezett, nagy strapabírású internet-terminál, hanem egy újfajta médium, amelynek tartalma az interneten fellelhető tartalmak, lokális tartalmakból (pl. idegenforgalmi anyagok, cégreklámok) folyamatosan, real time jelleggel szerkeszthető egy központi felügyeleti rendszerről, helyről. A zsűri tagjai maguk is fenntartással fogadták a nevezést, mondván, hogy internetes terminált már valamennyien láttak, de alaposabban megismerve a terméket be kellett látniuk, hogy ennyire átgondoltan összerakottat, ilyen távfelügyeleti rendszerrel ellátottat még nem.
Hack István, a Praktikom ügyvezetője némi meghatottsággal vette át az elismerést, amely 500.000 Ft készpénzt, és 500.000 Ft-nyi hirdetési felületet jelentett. Mint elmondta: az ország egyik legszegényebb régiójában, a Viharsarokban megszületett terméktől maga se várta ezt a sikert. Amikor az ezt követő villáminterjúnkban megemlítettük neki, hogy nem az a csoda, hogy Békéscsabán ilyen fejlesztőműhely van, hanem inkább az, hogy onnan is ilyen sikereket lehetett elérni az értékesítésben, akkor elmondta, hogy győzelmüket rugalmasságuknak köszönhetik. A tárgyalások közben jöttek rá, hogy a késztermék előnyeinek ecsetelése és versenyeztetése helyett be kell vállalni, hogy ők pontosan megcsinálják azt, amit a megrendelő felvázolt, még akkor is, ha a koncepcióhoz nem kapnak terveket. Vagyis a nagy titok: "azt adni, amit a vevő szeretne, még úgy is, hogy néha nekünk magunknak kell kitalálni, hogy mit is szeretne..." Az "év innovatív üzleti megoldása" ezzel a filozófiával született.