A MOL már megalakulása után nem sokkal az SAP
megoldásainak bevezetése mellett döntött, s a két cég immár több mint tíz éves sikeres
együttműködése is hozzájárul ahhoz, hogy a MOL a stratégiájában meghirdetett
célokat elérje. A MOL működése során, valamint pozíciói és üzleti eredményei további javításához a
legkorszerűbb informatikával támogatott vállalatirányítási rendszert, az SAP
megoldásait alkalmazza.
Az SAP minden nagy ügyfele számára előírja, hogy hozza
létre a saját kompetencia központját, hogy a rendszer működése során felmerülő
problémákat házon belül is meg lehessen oldani. A Kompetencia Központban
összpontosul mindaz a szakértelem, ami az SAP rendszereinek telepítése és a
használat során felhalmozódott.
A szervezet teljesítménye, a munkatársak
szakmai felkészültsége példamutató, a szükséges erőforrások rendelkezésre
állnak ahhoz, hogy magas szinvonalú szolgáltatások révén fedjék le a MOL belső
igényeit és kezeljék a belső változásokat. Az SAP ezzel elismeri, hogy a hibakeresési,
javítási és fejlesztési munkából partnere bizonyos részt magára vállalt. A
CCC-ken keresztül az SAP a termékek újabb verzióinak kidolgozásához is számos információt tud összegyűjteni, ami a
későbbi sikeres bevezetések alapja lehet.
A CCC felállításának befejező, de igen fontos eleme a tanúsítás, azaz annak a vizsgának a lefolytatása, amely bizonyítja, hogy a kompetencia központ megfelel az SAP előírásainak. Ez a folyamat az állapot megítélését lehetővé tévő dokumentumok vizsgálatával kezdődik, majd következik az úgynevezett "megfelelőségeket" ellenőrző audit.