Panasonic: 7%-os növekedés, új termékek
Kovács Attila, 2004. április 26. 18:30
Április 26-án tartott, tavaszi termékbemutatóval összekötött budapesti
sajtótájékoztatóján az idén 10 éves Panasonic Magyarország Kft. a
március 31-ével véget ért 2003. pénzügyi éve eredményeiről és új
termékek megjelenéséről számolt be.
A 15,06 milliárd forintos árbevétel összességében 7%-os növekedést eredményezett a 2002-es pénzügyi évhez képest. Részleteiben: a szórakoztatóelektronikai eszközök eladásaiból származó bevétel 11,11 milliárd forint volt (+9%), az üzleti rendszereké 3,8 milliárd forint (+2%), míg az egyéb termékeké 92 millió forint (-4%). Az új termékek közül kiemelhetők a Leica céggel való együttműködés eredményeként megjelent Lumix állóképkamerák, a Viera nevű, hetedik generációs plazmatelevíziók, valamint a továbbfejlesztett DIGA dvd-felvevők.
A DVD-felvevők terén a Panasonic 60%-os piaci részesedéssel piacvezető Magyarországon, a plazmatévék terén ötszörös, míg az állóképkameráknál hatszoros eladási növekedést regisztrált a cég. A Viera tévék jelenleg 3 méretben kaphatók (50, 42, 37 inch), azonban még idén a 26 és a 22 inch átlójú Viera készülék is megjelenik. A plazmatévéket jellemzi továbbá a SmartSound ultra vékony hangszóró rendszer, az új, áramvonalas kialakítás, a 20 év feletti élettartam, kép-a-képben funkció stb. A Lumixok közül kiemelhető a DMC-FZ10 jelű (12-szeres zoom, optikai képstabilizátor) és a DMC-LC1 jelű digitális gép, amely olyan kezelő gombokkal rendelkezik, amelyeket az analóg gépeknél a fogyasztók már megszoktak. A napi használatra szánt multifunkciós (D-snap) eszközök közül kiemelhetők: AV-20. AV-100 (a világ első MPEG-2 SD optikai kamerája, 10-szeres beépített optikai zoommmal), AV-50 (ez MPEG-4 mozgóképet készít).