Microsoft: erős harmadik negyedév

forrás Prim Online, 2004. április 29. 10:40
A Microsoft a 2004. március 31-ével zárult negyedévben 9,18 milliárd dollár árbevételre tett szert, ami a múlt év hasonló időszakában elért 7,84 milliárd dollárhoz képest 17 százalékos növekedést jelent.
A harmadik negyedéves üzemi eredmény 1,28 milliárd dollárra rúgott, szemben az előző évi 2,74 milliárd dollárral. A nettó eredmény 1,32 milliárd dollár, részvényenként 0,12 dollár volt, mely magában foglalja a részvényesek kárpótlására fordított - összesen 748 millió dollár - adózás előtti költséget (amely adózás után 501 millió dollárnak, részvényenként 0,05 dollárnak felel meg), valamint 2,53 milliárd dollár adózás előtti jogi költséget (amely adózás után 1,89 milliárd dollárnak, részvényenként 0,17 dollárnak felel meg). Ez utóbbi a Sun Microsystems céggel folytatott per rendezése, valamint az Európai Bizottság által kiszabott bírság miatt merült fel. A tavalyi év hasonló időszakában a nettó eredmény 2,14 milliárd, részvényenként 0,20 dollár volt, mely magában foglalja a részvényesek kárpótlására fordított összesen 978 millió dollár adózás előtti költséget (amely adózás után 655 millió dollárnak, részvényenként 0,06 dollárnak felel meg).

Az Infomunkás (Information Worker) üzletág bevétele az előző évhez képest 18%-kal nőtt, köszönhetően annak, hogy az Office iránt minden vásárlói szegmensben nőtt a kereslet. Az Office 2003 csomagból a tavaly októberi megjelenés óta kétszer annyi kiskereskedelmi licenc talált gazdára, mind az Office XP-ből az értékesítés első öt hónapjában. Az Office OEM licencből 35%-kal többet vásároltak, mivel javult az Office 2003, ezen belül is főként a Small Business és a Professional változat elterjedtsége.

A Kiszolgálók és eszközök (Server and Tools) üzletág masszív 19%-os növekedést ért el a Windows, az Exchange, az SQL Server és a Visual Studio termékek iránti erős kereslet révén. Folytatódott a Windows Server 2003 gyors terjedése, az új licencek száma 31%-kal nőtt.

Az MSN újabb nyereséges negyedévet zárt: a továbbra is sikeres hirdetési tevékenység révén bevétele 16%-kal nőtt az előző évihez képest. Az MSN hirdetésből származó bevétele 43%-kal nőtt a negyedévben, ami jól jelzi mind a hagyományos online, mind a keresőmotor alapú hirdetés erejét. Az ügyfelek és a hirdetők továbbra is az MSN-t tartják az online szolgáltatások egyik világpiaci vezetőjének. Az MSN hálózatba havi alapon 350 millió különböző felhasználó tartozik, az aktív MSN Hotmail felhasználók száma meghaladja a 170 milliót, az MSN Messenger aktív felhasználóinak a száma pedig a 120 milliót.