Az
LG Electronics 2004 első negyedévében elért értékesítési bevétele 5,2 milliárd
dollár volt, amelyből az export bevétel 408 millió dollárt, a hazai eladás
pedig 110 millió dollárt tett ki. Az adott időszakban az LG összességében 352
millió dollár működési eredményt, valamint 506 millió dollár nettó eredményt
könyvelhetett el, amely a tavalyi éves nettó eredmény 88%-a. A társaság
visszatérő eredménye 270,1%-kal 633 millió dollárra emelkedett.
A
nemzetközi informatikai piac lassú növekedése, a koreai gazdaság rossz
teljesítménye, a von erősödése és a hullámzó olajárak ellenére az LG
Electronics 2004 első negyedévében rekord eladásokat ért el, amely az LG
stratégiai termékei (digitális televíziók, PDP-k és mobiltelefonok) piacán
folytatott erőteljes marketing tevékenységének, a tengerentúli eladások
fellendülésének, valamint az LG.Philips LCD növekedésének köszönhető.
A
Telekommunikáció & GSM részleg eladási eredménye 39,5%-kal, 1,5 milliárd
dollárra nőtt a részleg előző negyedévben elért értékesítési eredményéhez
képest. A mobil készülékek értékesítéséből származó eredmény az előző év
hasonló időszakához viszonyítva 43%-kal, 1,4 milliárd dollárra növekedett. A
hazai és export eladások növekedésének köszönhetően az értékesített készülékek
száma 56%-kal, 8,75 millió eladott darabra nőtt. A CDMA készülékek export
értékesítése 29%-kal, az eladott készülékek száma pedig 66%-kal nőtt az
észak-amerikai eladásoknak köszönhetően. A GSM készülékek értékesítési
eredménye az előző év hasonló periódusához képest 148%-kal nőtt az USA-ba, a
Közel-Keletre, a FÁK országokba és az Afrikába szállított mennyiség növekedése
eredményeképpen.
A
szórakoztatóelektronikai részleg értékesítési eredménye (2 milliárd dollár) a
tavalyi évhez képest 16,9%-os növekedést mutatott, míg a részleg működési
profitja 127 millió dollárral nőtt. A digitális televíziók, PDP és LCD
készülékek eladása 27%-kal növekedett a tavalyi év első negyedévéhez képest. Az
LG optikai tároló készülékei 26%-os világpiaci részesedésükkel továbbra is piacvezetők.
Az A/V termékek (ideértve a kombi és a DVD felvevő modelleket is) exportja
ugyancsak jelentős mértékben növekedett.
A
háztartáselektronikai részleg eladása 7%-kal erősödött a tavalyi év hasonló
időszakához képest: a prémium termékek erőteljes exportjának köszönhetően a
részleg értékesítése 1,5 milliárd dollárra növekedett.