Pannon GSM I. negyedév: 25 százalékkal nagyobb nyereség
MTI Sajtóadatbank, 2004. május 7. 10:00
A Pannon GSM Távközlési Rt. 8,915 milliárd forint adózás előtti
eredményt ért el 2004. I. negyedévében, ami 25 százalékkal haladja meg
az elmúlt évi 7,153 milliárd forintot - közölte Kocsis Gábor, a
társaság vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten
sajtótájékoztatón.
A társaság idei első negyedévi árbevétele 42,193 milliárd forint volt, 10 százalékkal nagyobb a tavaly I. negyedévi 38,5 milliárd forintnál.
A Pannon GSM-nek március végén 2,82 millió előfizetője volt, 4 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.
A cég kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) az első negyedévben 16,7 milliárd forint volt, 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 14,9 milliárd forintot.
Kocsis Gábor elmondta: az EBITDA-eredmény javulása tükrözi a társaság hatékonyságának növekedését és a jó ügyfelek felé való elmozdulást.
A vezérigazgató-helyettes emlékeztetett arra: a Pannon GSM tavaly tavasszal döntött úgy, hogy a hangsúlyt az olyan előfizetőkre helyezi, amelyek nagyobb forgalmat generálnak, így például a számlás és vállalati ügyfelekre.
Hozzátette: tavaly megállt e két szegmens ügyfélszámának mérséklődése a Pannon GSM-nél, amit mutat az is, hogy a kártyás (pre paid) ügyfelek száma az elmúlt évi 80 százalék fölöttiről az idén 80 százalék alattira mérséklődött.
Ove Fredheim, a Pannon GSM vezérigazgatója kifejtette, azokra a szegmensekre koncentrálnak, ahol nyereséget tudnak elérni, éppen ezért szegmentáltan közelítenek az előfizetőkhöz.
A vezérigazgató a számhordozhatóság kapcsán úgy vélte: nem lesz drámai méretű ügyfélmozgás a piacon.
Az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a következő 6 hónapban lesz olyan időpont, amikor a Pannon GSM ügyfélkörének csökkenése megáll, illetve növekedésbe fordul. Hozzátette, hogy az ügyfélszám mérséklődése már az elmúlt időszakban is lassult.
Ove Fredheim elmondta, hogy a társaság a jövőben különösen a fiatalok megszerzésére koncentrál.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy szakértői becslések szerint a Magyarországon eladott összes SIM-kártya egyharmadával havonta 10 percnél kevesebb kimenő hívást kezdeményeznek, s ezen belül a kártyák fele 0 perc kimenő hívást bonyolít le.