A 2003-as üzleti évben az SAP érte el a legmagasabb licencárbevételt az
SRM-megoldások piacán; az új megoldás a vállalati működés minden
szintjére kiterjeszti a szállítók kezelését.
Az SAP bejelentése szerint 2003-as üzleti évben elért licencárbevétele és gyors ütemű terjedése alapján jelenleg a mySAP SRM a szállítói kapcsolatkezelő alkalmazások piacának vezető terméke. A negyedév végén érvényes dollárárfolyammal számolva az SAP több mint 150 millió dollár árbevételre tett szert a mySAP SRM szoftver értékesítéséből a 2003-as üzleti évben, és ezzel az első helyre lépett elő a gyorsan bővülő SRM-piacon.
A mySAP SRM sikerében fontos szerepet játszik, hogy ez a beszerzési platform - a stratégia kialakításától egészen a végrehajtásig - a szállítói kapcsolatok kezelésének teljes életciklusát lefedi, és átfogó funkciókkal támogatja a stratégiai beszerzési és ellátási folyamatokat, az üzemi beszerzéseket és a szállítói együttműködést. A vállalat nemrég lépett piacra a mySAP SRM legújabb verziójával, amelynek fejlesztései teljes körűen támogatják a szolgáltatásorientált architektúrát és komplett beszerzési platform létrehozását. A bejelentésre az Institute of Supply Management (ISM) április 25. és 28. között megrendezett éves konferenciáján, Philadelphiában került sor.
A mySAP SRM rohamos terjedése jól érzékelteti, hogy a vállalatok mindinkább a szervezet egészét lefedő platformra állnak át az egypontos megoldásokról. Bár az üzleti élet szereplői gyakran drága hosztolt szolgáltatások keretében kóstolnak bele először a szállítói kapcsolatkezelésbe, a beszerzési folyamatok és a vállalati stratégia hatékony összehangolásának igénye egy idő után arra készteti őket, hogy házon belül építsék ki a működésükhöz szükséges SRM-erőforrásokat. Az SAP támogatja és felgyorsítja az átállást.
A mySAP SRM beszerzési platform fejlesztésekor az egyszeri megtakarítás helyett az ismétlődő költségcsökkentési lehetőségek biztosítása és a fajlagos költségek folyamatos lefaragása volt az elsődleges szempont. Számos ismert vállalat (pl. Dominion, Mahindra & Mahindra, Pemex, Polish Security Printing Works S.A., TOT Corp.) már ma is élvezi a mySAP SRM kínálta kézzelfogható előnyöket a hatékonyság javulása, a folyamatos költségtakarékosság és a fokozódó ügyfélelégedettség területén.
"Kezdetben sok vállalat különálló megoldásokat vásárol, de többségük idővel már fontosabbnak tartja a folyamatok integrálását a tetszetős új tulajdonságoknál" - mutatott rá Shai Agassi, az SAP AG igazgatótanácsának tagja. "Mivel a beszerzés nagyon sok vállalati folyamatban szerepet játszik, olyan, szélesebb platformon belül kezelhető a leghatékonyabban, amely a szervezet egészének szintjén, teljes körűen kézben tudja tartani a szállítói kapcsolatokat."
A Nissan Motor Co. Ltd. jelenleg az alkatrész-beszerzési folyamatok támogatására használja a mySAP SRM-et mexikói, európai, japán és egyesült államokbeli leányvállalatainál.
"A mySAP SRM segítségével pontosabb összehasonlításokat végezhetünk, és az adott alkatrész ára mellett annak tényleges üzleti értékét is figyelembe vehetjük a szállító kiválasztásakor" - magyarázta Yukihiro Endo, a vállalat beszerzési adminisztrációs részlegének korábbi vezetője. "A mySAP SRM egyszerűsíti a kapcsolatteremtést meglévő pénzügyi és műszaki tervezési, illetve termelés- és vállalatirányítási rendszereinkkel. Ma már a gépkocsigyártáshoz szükséges összes alkatrész beszerzését ezzel a szoftverrel bonyolítjuk. Ez teljes beszerzési volumenünk közel 70 százaléka."
A mySAP SRM 2004A mySAP SRM 2004 teljesen új folyamatot vezet be a beszerzési stratégia kialakításához, és a kereslet aggregálásától kezdve a portfólióelemzésen keresztül a kategóriakezelésig és a beszerzési folyamat felügyeletéig számos új funkciót támogat. A 2004-es verzió sokféle új fejlesztést tartalmaz a stratégiai és üzemi beszerzések területén - pl. többtényezős fordított aukció (factored cost bidding), szerződés elosztás és munkaterhelés elosztási lehetőséget biztosít, képet ad a szolgáltatási folyamatok aktuális állapotáról. A mySAP SRM 2004 emelt szintű szállítói együttműködéstámogató képességei egységes keretek közé foglalják a vállalat számára a tervezési objektumokat, az ajánlatokat és a szerződéseket, az előrejelzéseket, a készletadatokat, a beszerzési dokumentumokat és a tényleges szállításokkal kapcsolatos információkat.
A SAP NetWeaver 2004 integrációs és alkalmazásplatformAz SAP piacvezető üzleti funkcióinak és ágazatvezető integrációs platformjának ötvözetére épülő üzleti folyamatok csökkentik az egyedi integráció szükségességét a heterogén környezetekben. Mivel az SAP NetWeaver-alapú megoldások támogatják a szolgáltatásorientált architektúrát, a mySAP SRM rugalmasabbá teszi és gyorsítja az innovációs folyamatokat és jobb költségszerkezetet garantál a hagyományos megoldásoknál. Az SAP NetWeaver a teljesítményt is javítja: pl. gyorsabb háttérfeldolgozást, hatékonyabb dokumentumarchiválást és nagyobb biztonságot nyújt, valamint a korábbinál méretesebb és bonyolultabb dokumentumok feldolgozását teszi lehetővé a vállalat számára.