Juhász Károly szerint az általa vezetett, jelenleg hat fős
hivatal célja elsősorban nem jogalkalmazói, hanem piacformálási feladatok
ellátása, az egyedi problémák csokorba szedése, a legjobb megoldás megkeresése.
Ehhez és a preventív feladatok megoldásához, adatelemzéshez, kutatásokhoz külső
erőforrásokat is igénybe kívánnak venni. Az első komoly bejelentést máris
megkapták, ez a betárcsázós internettel, illetve modemekkel, a kéretlen nagy távolságú
nemzetközi internet célú hívásokkal, és az annak megelőzését szolgáló
nemzetközi híváskódolások kérési lehetőségével kapcsolatos. Tervei szerint
nemsokára (megjelenési időpont meghatározása nélkül) a hazai mobiltelefon
szolgáltatások összehasonlító díjtáblázatával is megjelenik az új hivatal. A
postai panaszok bejelentése, kivizsgálása és lehetőség szerinti megoldása is
ezentúl az NHH-ban Juhász Károlyhoz, illetve hivatalához tartozik. A
Versenyhivatallal (GVH) és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel (FVF) is szoros
a munkakapcsolat, a panaszok továbbítása, illetve onnan való fogadása is
lehetséges - mondta Juhász Károly.
A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala
(HFJKH) közvetlenül elérhető telefonon, faxon és/vagy e-mail segítségével.
Minden bejelentett panaszt kivizsgálnak és (kötelező határidő nélkül) írásban
adnak választ. Az elérhetőségek: Telefon: 4577-141; Fax: 4577-105; Mail:
hfjkh@nhh.hu