Jelentősen nőtt a T-Online profitja

MTI Sajtóadatbank, 2004. május 13. 09:09
Európa legnagyobb internetszolgáltatója, a T-Online International első negyedéves eredményének 62 százalékos emelkedését jelentette, mert a vártnál is több szélessávú kapcsolatot választó előfizetője lett.

A Deutsche Telekom csoporthoz tartozó T-Online üzemi eredménye (EBIDTA) 117,7 millió euró lett; bevételei 13 százalékkal 488,8 millió euróra nőttek. A T-Online bejelentette, hogy nagysebességű internetszolgáltatása 280 ezer új előfizetőt vonzott, így annak már összesen 2,44 millió előfizetője van. A társaság a jelek szerint komoly eredményt ért el azzal, hogy a szélessávú előfizetések negyedik negyedéves lassulása után megnövelte marketing kiadásait. "Szélessávú offenzívánk meghozta az első eredményeket" - nyilatkozta a T-Online vezérigazgatója, Thomas Holtrop.

A T-Online a múlt héten a vevők számának újfajta számítási módját vezette be, hogy átláthatóbbá tegye felhasználói bázisának átláthatóságát. Az újfajta osztályozás szerint a 13,4 millió ügyfél 38 százaléka nem fizet havi előfizetési díjat, míg 30 százalékuk, mintegy 4,1 millió felhasználó az elmúlt hónapban egyetlen alkalommal sem lépett fel az internetre.

A Reuters által megkérdezett elemzők 94,2 millió euró EBITDA-eredményre számítottak, 505,4 millió euró bevételt, 63,6 millió euró adózott eredményt vártak. A csoport adózott eredménye 79,3 millió euró lett, de ebben az emelkedésben nagy szerepe volt a számviteli rendszer megváltozásának.

A T-Online idén 14 százalékot vesztett értékéből, mert jelentős volt az aggodalom a szélessávú internet előfizetések számának növekedését illetően; az ágazati index eközben két százalékkal jutott magasabbra. A papír árfolyama jelenleg 9,21 euró, 4,42 százalékkal magasabb a tegnapinál; a részvény éves minimuma 6,94 euró, maximuma 11,95 euró volt; történetéhez azonban hozzátartozik, hogy öt évvel ezelőtt 40 euró felett is jegyezték.