A Deutsche Telekom csoporthoz tartozó T-Online
üzemi eredménye (EBIDTA) 117,7 millió euró lett; bevételei 13 százalékkal 488,8
millió euróra nőttek. A T-Online bejelentette, hogy nagysebességű internetszolgáltatása
280 ezer új előfizetőt vonzott, így annak már összesen 2,44 millió előfizetője
van. A társaság a jelek szerint komoly eredményt ért el azzal, hogy a
szélessávú előfizetések negyedik negyedéves lassulása után megnövelte marketing
kiadásait. "Szélessávú offenzívánk meghozta az első eredményeket" - nyilatkozta
a T-Online vezérigazgatója, Thomas Holtrop.
A T-Online a múlt héten a vevők számának újfajta
számítási módját vezette be, hogy átláthatóbbá tegye felhasználói bázisának átláthatóságát.
Az újfajta osztályozás szerint a 13,4 millió ügyfél 38 százaléka nem fizet havi
előfizetési díjat, míg 30 százalékuk, mintegy 4,1 millió felhasználó az elmúlt
hónapban egyetlen alkalommal sem lépett fel az internetre.
A Reuters által megkérdezett elemzők 94,2 millió
euró EBITDA-eredményre számítottak, 505,4 millió euró bevételt, 63,6 millió
euró adózott eredményt vártak. A csoport adózott eredménye 79,3 millió euró
lett, de ebben az emelkedésben nagy szerepe volt a számviteli rendszer
megváltozásának.
A T-Online idén 14 százalékot vesztett
értékéből, mert jelentős volt az aggodalom a szélessávú internet előfizetések
számának növekedését illetően; az ágazati index eközben két százalékkal jutott
magasabbra. A papír árfolyama jelenleg 9,21 euró, 4,42 százalékkal magasabb a
tegnapinál; a részvény éves minimuma 6,94 euró, maximuma 11,95 euró volt;
történetéhez azonban hozzátartozik, hogy öt évvel ezelőtt 40 euró felett is
jegyezték.