Új szervezet a minőségi és költséghatékony informatikáért
forrás Prim Online, 2004. május 17. 20:37
2004. április 15-én alakult meg a KÜRT Rt. részvételével az itSMF (IT
szolgáltatás-Menedzsment Fórum) magyar tagozata. A nemzetközi szervezet
ajánlását, az ITIL-t a KÜRT szakemberei már évek óta sikeresen
alkalmazzák bel- és külföldi projektjeikben a biztonságos és
színvonalas IT szolgáltatások érdekében.
Az itSMF (IT Service Management Forum) együttműködés célja a hazai IT szolgáltatás-menedzsment minőségének javítása. A Fórum által összeállított ajánlást, az ITIL-t (IT Infrastructure Library) a KÜRT már több mint két éve alkalmazza projektjei során. A KÜRT szakemberei bíznak abban, hogy a hazai tagozat megalakulásával könnyebben, gyorsabban hozzáférhetővé válik számukra az itSMF nagy terjedelmű és folyamatosan bővülő szakmai ismeretanyaga, valamint, hogy a szervezeti tagság révén a nemzetközi hálózatban résztvevő szakemberekkel is közelebbi kapcsolatot építhetnek ki.
Az ITIL (IT Infrastructure Library) módszertan a jó minőségű, költséghatékony IT szolgáltatások megvalósításának támogatására született, s amely az informatikai iparágban elfogadott eljárások és példaértékű gyakorlati módszertanok (best practices) átfogó gyűjteményét tartalmazza, a szolgáltatások menedzselésének területén. Napjainkra - a kapcsolódó szakirodalomban található útmutatások alapján - teljes körű ITIL-filozófia fejlődött ki világszerte, amely megfelelő irányvonalat nyújt a minőségi informatikai szolgáltatások biztosításához.
"Az ITIL jelentősége óriási. Az üzlet és az informatika közötti jól definiált híd, mert az IT szolgáltatások mérése és átláthatóvá tétele üzleti előnyökkel jár minden szervezet számára. Az informatika nem fekete pénznyelő doboz többé, hanem jól definiált, meghatározott minőségű belső vagy külső szolgáltató egység. - mondta Kovács Zoltán, a KÜRT Rt. Tanácsadás üzletágának vezetője, az itSMF elnökségének tagja.