Élesedő versennyel néz szembe a T-Online

MTI Sajtóadatbank, 2004. május 20. 09:21
Európa legnagyobb internetszolgáltatója, a német T-Online a verseny további éleződésére és emiatt a piaci részesedésének csökkenésére számít.
Konkurensei, az AOL, a Freenet vagy a United Internet késhegyre menő küzdelmet vívnak minden egyes ügyfélért, mivel a szélessávú internetszolgáltatás az elkövetkező évek legjobb piacának ígérkezik az egész távközlésben. A versenyt csak tovább bővíti, hogy a T-Online anyavállalata, a Deutsche Telekom nyártól lehetővé teszi szélessávú internet eléréseinek értékesítését közvetítők útján.

Az új ügyfelek megnyerésében elért, 90 százalékos részesedés a konkurencia hatására 50 százalék körülire csökken majd a T-Online becslése szerint.

A T-Online meglévő ügyfélbázisának megtartását elősegítő beruházásokkal kívánja felvenni a versenyt konkurenseivel. Árverseny helyett inkább a minőségi szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt. A szélessávú internetcsatlakozások rohamos növekedése közepette piaci részesedésének csökkenése mellett is nyertesen kíván kikerülni a versenyből a T-Online. 10-15 éven belül szinte minden otthoni internetcsatlakozás már szélessávú lesz, Thomas Holtrop, a T-Online igazgatótanácsának elnöke szerint.

Az idei üzleti terv emelkedő díjbevétel mellett első alkalommal irányoz elő nyereséget. A 2000-es tőzsdei bevezetés óta első osztalékfizetésről még nem hozott döntést a T-Online.