A 8,5 millió dollár beruházással épült, 450 férőhelyes, 4500 négyzetméteres
központ pénzügyi, számviteli és egyéb üzleti folyamatirányítási
szolgáltatásokat (BPO) nyújt ügyfeleinek és az EDS 17 európai
leányvállalatának.
"A kormány törekvése, hogy
Magyarország logisztikai és szolgáltató központtá váljon Európában. Az EDS
magyarországi fejlődése, a több száz munkahely teremtése és a magas hozzáadott
érték visszaigazolja ezen törekvésünk helyességét" - mondta Medgyessy Péter
miniszterelnök.
Az EDS 1991-ben alapította meg magyarországi vállalatát.
"A központ Magyarországra
telepítésében jelentős szerepet játszott a már meglévő kapacitás, hiszen
hasonló BPO központunk működik Vasváron, ahol 120 embert foglalkoztatunk,
illetve a 2002 szeptemberében megnyitott regionális call centerünk is
beváltotta a reményeket, sőt már jelentősen meghaladtuk az eredeti kapacitást.
Az új létesítménnyel tovább folytatódik a dinamikus növekedés, és év végére
elérjük az 1000 főt" - mondta
Szakál László, az EDS Magyarország ügyvezető igazgatója.
"A magyar szolgáltató központ fontos
stratégiai bázisa lett az EDS és ügyfelei számára nyújtott BPO tevékenységnek
Európában" - jelentette ki Bill Thomas, az EDS Europe közel-keleti és
afrikai régiójának vezetője. "Magyarországot
nem csak kedvező földrajzi fekvése miatt választottuk, hanem a helyi magasan
képzett, idegen nyelveket beszélő munkaerő, és az ország politikai-gazdasági
stabilitása miatt is."
IDC elemzők szerint a 2004-ben várható 11,6%-os növekedéssel, a 249 millió
dolláros BPO-piac az egyik leggyorsabban növekvő területe az üzleti és
technológiai megoldások iparágának. A teljes BPO-bevétel tavaly 2,7 milliárd
dollár volt, az EDS 40 év piaci tapasztalatával célul tűzte ki, hogy elősegítse
e szegmens jövőbeni növekedését.
Mind a vasvári, mind a budapesti központ az EDS Best Shore programjának
részeként működik, amely hasznosítja az "on-shore", "near-shore" és "off-shore"
forrásokat és ügyfeleinek a nap 24 órájában, a hét minden napján az egész
világon szállítja szolgáltatásait. A best shore az EDS globális szolgáltatási stratégiája, amelyek segítségével az
ügyfelek a világ bármely pontjáról hozzáférhetnek a forrásokhoz. Egy központ akkor
válhat best shore központtá, ha megfelelő szállítási infrastruktúrával és
kapacitással rendelkezik, valamint ha magas színvonalú szolgáltatást képes
nyújtani a legversenyképesebb áron. Az EDS stratégia részeként a best shore
modell hozzájárul ahhoz, hogy az EDS az üzleti élet mindhárom fontos területén
(alkalmazások, BPO, ITO) sikeres legyen.
Igazi globális cégként az EDS jelenleg több mint 9000 BPO szolgáltatással
és alkalmazás-fejlesztéssel foglalkozó munkatárssal rendelkezik, több mint 25
best shore központtal a világ minden táján. Ilyen helyszínek találhatók
Ausztráliában, Argentínában, Brazíliában, Kanadában, Egyiptomban,
Magyarországon, Mexikóban, Malajziában, Új-Zélandon, Dél-Afrikában és Indiában.
Az EDS 20 000-re becsüli azon alkalmazottai számát, akik 2005 végére best shore
központokból nyújtanak szolgáltatásokat.
EDS BPO
Az
EDS BPO portfoliója a következő szolgáltatásokat tartalmazza: vevőszolgálati
menedzsment, pénzügyi folyamatok menedzsment, HR, pénzügyi, számviteli és
ellátási menedzsment. Az EDS kormányzatoknak is nyújt adminisztratív ügyvitel
menedzsmentszolgáltatást.