A kiválasztott dátum
közvetlenül a húsvéti ünnepek előtti időszakra esik, amikor a karácsonyi
bevásárlási láz után a legnagyobb a fogyasztói érdeklődés a hasonló termékek
iránt. A Microsoft szintén márciusban dobta piacra az Xbox-ot, a Nintendo pedig
a Game Boy Advance SP-t. A Sony Play Station Portable és a Nintendo DS
hordozható játékkonzolok iránt, főként nemrégiben történt bemutatásuk óta
világszerte felfokozott az érdeklődés. Habár a két termék célcsoportja eltérő -
a Sony PSP a harmincasokat, míg a Nintendo DS pedig elsősorban a gyerekeket és
a tizenéveseket veszi célba - az európai piacon való egyidejű megjelenés mégis
egy kicsit furcsának tűnik, tekintve, hogy valószínűleg egyik gyártó sem
szeretné, hogy a konkurens termék sikere beárnyékolja a sajátjáét.
A Sony, a Microsoft és a
Nintendo jelenleg elkeseredett versenyt vív a játékkonzolok piacáért, amelyet
az sem enyhít igazán, hogy termékeik sok tekintetben eltérő fogyasztói
csoportokat vesznek célba.